دانشمندان برای مبارزه با جرم و جنایت و دزدی به تازگی یک کلیپس موی هوشمند طراحی کرده‌اند که با وجود ظاهری زیبا می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را در اختیار نیروهای پلیس در مبارزه با جرم و جنایت علیه افراد قرار دهد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، دانشمندان اولین کلیپس سر هوشمند دنیا را طراحی نموده‌اند. 

گفتنی است، این کلیپس سر که مشابه نمونه‌های عادی در ظاهر است در صورت دریافت علائم خشونت آمیز مانند کشیدن سر می‌تواند پیغام درخواست کمک و ثبت حوادث به صورت خودکار را انجام دهد. 


بررسی‌ها نشان می‌دهند، این کلیپس سر همچنین می‌تواند با اتصال خودکار برای درخواست کمک به مراکز مربوطه تماس بگیرد، در داخل این کلیپس سر یک شتاب سنج بسیار حساس وجود داد که می‌تواند کوچک‌ترین ضربات و یا لرزش‌ها را تشخیص دهد. 

از جمله امکانات این کلیپس سر دارا بودن میکروفن، حسگر ژیروسکوپ و بلوتوث به صورت بی‌سیم است که به گوشی‌های هوشمند متصل می‌شود. 



کار‌شناسان البته برای عدم ارسال تصادفی و اشتباهی دستگاه در زمانی که فرد در حال ورزش و فعالیت است یک بازهٔ کنترل زمانی تدارک دیده‌اند. 




این کلیپس سر با قیمت حدود ۱۰۰ دلار و یک نرم افزار رایگان عرضه خواهد شد و کار‌شناسان و به ویژه نیروهای پلیس امیدوار هستند افراد با استفاده از این کلیپس کمتر مورد خشونت، دزدی، سرقت، ضرب و جرح قرار بگیرند و یا در صورت قرار گرفتن این دستگاه به سرعت می‌تواند هویت سارقین را برای ماموران پلیس آشکار نماید. 


انتهای پیام/
برچسب ها: کلیپس ، هوشمند ، فناوری ، دزدی ، ضربه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار