۲۸ اختراع از پژوهشگران ایرانی در دفتر ثبت آمریکا و یک اختراع ایرانی در دفتر اروپا به ثبت رسیده است.

جعفر مهراد رئیس مرکز منطقه‌ای علوم و فناوری Isc در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: ثبت اختراعات و اکتشافات یکی دیگر از شاخص‌های توسعه علمی کشور‌ها به شمار‌ می‌آید چنانچه برای ثبت اختراعات و اکتشافات در ایران سازمان‌های مختلفی ورود پیدا کرده و آمارهای مختلفی را ارائه می‌دهند. 

چنانچه بر اساس قانون، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این زمینه مسئولیت دارد گرچه از نظر زمانی مسئولیت این سازمان به سر رسیده‌ است و مجلس شورای اسلامی در صدد تعیین جایگزین برای این موضوع با اهمیت است. 

وی افزود: به دلیل حضور سازمان‌های مختلف می‌توان از نظر آمار به رقم‌های متفاوتی دسترسی پیدا کرده اما ثبت اختراعات و اکتشافات در خارج از کشور از نظر کیفیت و محتوا از یک طرف و دقت در ارائه آمار از طرف دیگر قابل اتکا است. 

مهراد درباره ثبت اختراعات به نام ایران در قاره‌های آمریکا و اروپا اظهار داشت: براین اساس در سال ۲۰۱۲ میلادی ۲۸ اختراع در دفتر ثبت اختراعات آمریکا و یک اختراع در دفتر ثبت اختراعات اروپا به نام ایران به ثبت رسیده است. 

وی خاطر نشان کرد: مقایسه اختراعات ثبت شده در خارج از کشور با کشورهای دیگر چندان رضایت بخش نیست و این موضوعی است که باید در این زمینه سرمایه گذاری کرد. 



انتهای پیام/
برچسب ها: اختراع ، ثبت ، آمار ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار