پیشکسوت جودو کشورمان گفت: برای رسیدن به اهداف باید از تمام پتانسیل ها استفاده کنیم.

سید وهاب میر صالحی پیشکسوت جودو کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه جودوی امروز بدون پشتوانه است و باید به پایه ها بیشتر پرداخته شود تا بتوانیم دوره های بعدی را پشتوانه سازی  بکنیم و طوری نشود که دستمان در آینده خالی شود اگر روی پایه ها کار کنیم می توانیم دو یا سه نفر نزدیک به هم در هر وزن داشته باشیم یعنی نفرات باید همیشه آماده باشند که این طور نشود که ما معطوف شدیم به یک نفر در یک وزن که نتیجه اش باخت در مسابقات مختلف برون مرزی شود.
 
 کارشناس جودو کشورمان اذعان داشت: پرداخت به پایه ها کاری بود که سال ها در مورد آن صحبت شده ولی کمتر به به آن پرداخته شد اگر فدراسیون بتواند در این زمینه ها کار کند جود و می تواند پیشرفت کند و به سطح مطلوب برسد.
 
دکتر میر صالحی در ادامه بیان کرد: ما باید نیروهایمان را آموزش دهیم تا به دنبال قهرمانی به هر قیمت نباشند اگر سیستم ورزش های رزمی وغیر رزمی در این راستا باشد جذابیت بیشتری پیدا می کند اگر همه فدراسیون ها در این زمینه کار کنند می توانند ورزش را جلوتر ببرند.
 
پیشکسوت جودو کشورمان در خصوص تغییر قوانین اظهار کرد: به دلیل ورود برخی رشته های دیگر به جودو، این رشته خراب شده بود ولی قوانین جدیدی که فدراسیون جهانی وضع کرده خیلی بهتر شده و جودو سرعتی تر و تکنیکی تر شده.
 
میر صالحی تصریح کرد: در قدیم ورزشکار، جودو را در متن زندگی خود می برد ولی الان فقط به خاطر دان و موقعیت ها کار می کنند که در قدیم این گونه نبود جودو باید به صورت یک هنر مطرح شود که وارد زندگی مردم شود نه به صورت اسپورت ولی متاسفانه امروز فقط به صورت قهرمانی دنبال می شود.
 
پیشکسوت جودوی کشورمان و استاد دانشگاه در خصوص کاتا افزود: کاتا یکی از گرایش های  خیلی قشنگ جودو است اگر بچه های قهرمان ما کاتا را بلد باشند اصل تکنیک ها را بهتر متوجه می شوند مدتی به کاتا خوب پرداخته شد و توانستیم  مدال های خوبی بگیریم و نایب قهرمان جهان شدیم امیدوارم در این دوره مجددا به کاتا پرداخته شود می شود پیشنهاد داد که در هیئت های  استان ها کلاس کاتا تشکیل شود تا زحماتی که از قبل کشیده شده توسط آقایان دهقانی زاده ، شکیبی و .... به هدر نرود پایه های کاتا و آموزش آن در زمادن آقای درخشان گذاشته شد و به  اینجا رسید.
 
 باید بهای بیشتری به داوری کاتا بدهند و از افرادی که پیشکسوت کاتا هستند استفاده کنند تا کاتا در سر جای خود قرار بگیرد.
 
میر صالحی خاطر نشان کرد: اگر تعامل بیشتری با اهل فن شود می توان به آینده جودو امیدوار شد و برای رسیدن به اهداف باید از تمام پتانسیل ها استفاده کنیم حتی اگر با آن ها اختلاف سلیقه داشته باشیم.
 
 انتهای پیام/

برچسب ها: جودو ، میر صالحی ، کاتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
سلام استاد درگذشت پدر گرامیتان آقا سید رسول می صالحی را به شما و مادر مکرمه نام و خواهران و برادر عزیزمان تسلیت عرض میکنم و برای شما آرزوی صبر دارم
Iran (Islamic Republic of)
حسن روستائی
۱۱:۴۳ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
درود بر بزرگ استاد عزیز / عالی
آخرین اخبار