برخی از جزایر در اعماق اقیانوس‌ وجود دارند که به دلایل مختلف هم اکنون خالی از سکنه هستند و حتی بومیان از رفتن به این جزایر به دلایل مختلف دوری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، دانشمندان به تازگی لیستی از خطرناک‌ترین جزایر دور افتاده جهان را منتشر کرده‌اند.

افرادی که به این جزایر سفر می‌کنند ممکن است در معرض آسیب‌دیدگی به لحاظ حیوانات و شرایط آب و هوایی موجود در جزیره قرار گیرند.

گفنتی است، از جمله این جزایر جزیره TRISAN DA CUNHA در فاصله هزار و ۷۵۰ مایلی از آفریقای جنوبی است، ‌این جزیره حالت آتشفشانی دارد و اکثر جمعیت موجود در این جزیره به دلیل شرایط بد آب و هوایی آن را ترک کرده‌اند. 



بررسی‌ها نشان می‌دهند، جزیره BEAR ISLAND در فاصله ۴۰۰ مایلی در سواحل شمالی اروپا جزیره خطرناک دیگری است که در آن به دلیل شرایط آب و هوایی خطرناک تا به حال کشتی‌های فراوانی در ساحل آن غرق شده‌اند و در حال حاضر این جزیره دارای سکنه قابل ملاحظه‌ای نمی‌باشد.



جزیره دیگر BOUVET است که در فاصله هزار مایلی از فطب جنوب قرار دارد و به دلیل وجود سرما و یخچال‌های قطبی فراوان در آن سفر به آنجا بسیار خطرناک است.



این جزیره همینطور دارای منابع غنی گاز است و به دلیل نزدیکی به قطب در اغلب روز‌ها آسمان تاریک است.

جزیره خطرناک دیگر BISHOP ROCK است که در فاصله ۳۰ مایلی از کشور از انگلستان وجو دارد و به دلیل قرار گرفتن در یک منطقه دریایی که دائما در آنجا طوفان است سکنه خاصی در آنجا زندگی نمی‌کند.



جزایر دیگر مشهور در دنیا که اکثرا بدون سکنه هستند عبارتند از
 ROCKALL و NORTH SENTINEL ISLAND، BORERAY می‌باشند که اکثرا به دلیل شرایط بد آب و هوایی، همینطور وجود کوه‌های آتشفشانی بدون سکنه هستند و پژوهشگران هشدار می‌دهند افراد چنانچه قصد سفر به این جزایر را دارند با استفاده از یک تیم پشتیبانی و تجهیزات فناوری ارتباطی به این جزایر سفر نمایند.













منبع: CNN
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.