یک آسیب شناس گفت: عدم برنامه ریزی برای اوقات فراغت فرزندان، موجب می شود تا آنها به مسیرهای انحرافی کشیده شوند.

 جعفربای در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  با بیان این مطلب گفت: اوقات فراغت در فرهنگ اجتماعی سازمان بیکاری و استراحت تلقی می شود افراد زیادی برنامه ای برای اوقات فراغت  خود ندارند و به دنبال اجرای برنامه های لحظه ای می باشند یعنی به محض روبه رو شدن با آن برنامه ریزی پیش بینی  نشده می کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: تعطیلات طول سال  همه اوقات فراغت دانش آموزان، نوجوانان و جوانان است  حداکثر برنامه ریزی آنها در چند کلاس خلاصه می شود ، تنها تعداد کمی از دانش آموزان برای فراغت خود تفریع یا ورزش تعریف شده دارند و بقیه در انتظار گذراندن روز، هفته و ماه هستند.

بای اظهار داشت:  تلویزیون یکی از ابزار پرکردن اوقات فراغت است که در حال حاضر  با ایجاد شبکه های منظم و دیدنی به رقابت با ماهواره ها پرداخته و در این زمینه کارنامه قابل قبولی گرفته است موبایل  نیز از دیگر ابزار زمان بیکار قلمداد می شود  تا جایکه افراد تمامی وقت  خود را با آن می‌گذرانند و حتی موجب می شود از هدف اصلی خود دور شوند.

 وی خاطر نشان کرد: خانواده ها باید برای اوقات فراغت فرزندان برنامه ریزی درست انجام دهند تا  از هدر رفتن نیروی آنها و موفقیت  دشمنان  ما برای کشیدن جوانان به مسیرهای انحرافی، اعتیاد و افسردگی جلوگیری می شود عدم برنامه ریزی، بسیاری از افراد را به سمت نادرستی و اشتباها سوق می دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرزند ، آسیب ، فراغت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.