والدین موفق در تربیت و رفتار فرزندان کسانی هستند که پیش از زمان تولد فرزندان برنامه ریزی کرده‌اند.

مهرنوش اشکانی زاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: تربیت کلمه‌ای کوتاه اما با دامنه عمل گسترده است که می‌توان آن را در معنای ترقی و کمال رسانیدن نیز به کار برد لازمه تربیت موثر داشتن سه جزء ارتباط برقراری رفتار عاطفی اصولی و مشخص کرده حد و حدود و حمایت از استقلال روحی کودک است. والدین موفق کسانی هستند که این موضوع مهم را پیش از زمان تولد فرزند مد نظر قرار می‌دهند. در عین حال هر کودک متفاوت از سایر کودکان خواهد بود، بنابراین همراه با در نظر گرفتن نکات تربیتی مشترک  باید تفاوت‌های فردی نیز مد نظر قرار گیرند تربیت مناسب در بسترهای همچون همدلی و درک، احترام، توجه و محبت نسبت به کودک و بهره بردن بجا از ابزارها تربیتی مسیر خواهد بود.

این روانشناس در پایان خاطرنشان کرد: خانواده ممکن است در تربیت کامل فرزند و آشنا ساختن وی با دنیای خارج یا انواع بزهکاری‌هایی که انتظار می‌رود که در جامعه فرزند با آن‌ها برخورد کند سهل انگاری کند که البته بخشی از این سهل انگاری‌ها به کم سواد بودن والدین برمی‌گردد.

پرجمعیتی در خانواده‌ها نیز خود یکی از عوامل بی اعتنایی والدین به فرزندان و نیازهای رفتارهای والدین برای روشن شدن آینده فرزندان، والدین موفق در تربیت و رفتار فرزندان کسانی هستند که موضوع مهم را به قولی پیش از زمان تولد فرزند قرار گرفتند، عاطفی و تربیتی آن‌هاست. خانواده‌هایی که دارای سه فرزند هستند مدیریت آن‌ها آسان تر است تا خانواده‌ای که دارای شش فرزند هستند و فرصت بیشتری بر آموزش و استفاده از راهکار‌های صحیح تربیتی در اختیار والدین قرار می‌دهد.


انتهای پیام/

برچسب ها: رفتار ، آینده ، فرزندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار