یک آسیب‌شناس اجتماعی گفت: یک ارتباط سالم و مثبت ضمن حفظ استقلال فردی سلامت و شادابی، بهترین‌ها را برای طرفین بهمراه دارد.

ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: انسان‌هایی که ارتباطات سالم و درستی با دیگران دارند ترس کمتری را تجربه می‌کنندو شادتر هستند. طبیعتاً در هر رابطه صحیح و انسانی رعایت یک سری اصول اولیه لازم است.

ابراهیمی ادامه داد: انتظارات واقع‌گرایانه از طرف مقابل داشتن و دیگران را به همان صورتی که هستند پذیرفتن به ایجاد یک رابطه‌ی سالم کمک می‌کند، هیچ کس دقیقاً همان چیزی نیست که خواهان آن هستید.

ابراهیمی افزود: با یکدیگر گفتگو و تبادل اطلاعات کنید، برای دوست خود وقت بگذارید و با گوش جان صحبت‌های طرف مقابل را بشنوید.

ابراهیمی ادامه داد: توسعه‌ی روابط معنادار انسانی خواسته همگان است با دیگران صمیمی شدن و تقسیم شادی‌ها و غم‌ها و عواطف در عین لذت بخش بودن امری پرمخاطره است.

وی تصریح کرد: با ترس از نمایان شدن چهره‌ی واقعی خود مانع از صمیمیتتان با دیگران نشوید و با تعادل در رفتار و برخورد کردن و کنترل احساسات به شیوه منطقی و مناسب یک ارتباط سالم و مناسب را برای خود تداعی کرده و با خودتکرار کنید.

ابراهیمی ادامه داد: در برخورد با دیگران همیشه سعی کنیم افراد و موقعیت‌ها را تابع خواسته خویش نماییم و بجای تغییر دیگران خود را تغییر بدهیم.

وی با اشاره به اینکه یک رابطه‌ی سالم با انسان‌های واقعی ساخته می‌شود نه تصورات گفت: خود را زیر نقاب پنهان ننموده و نقش بازی نکنید اینگونه بسیار دل چسب‌تر و مقبول‌تر خواهید بود، بالاخره دیر یا زود خود واقعی‌تان آشکار خواهد شد و به شما لطمه خواهد زد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: درست شدن و ایجاد یک رابطه‌ی سالم یکباره اتفاق نمی‌افتد نزدیک شدن به افراد جدید کمی دشوار به نظر می‌رسد ولی به خاطر بسپارید آشنا شدن افراد کمی طول می‌کشد و ایجاد یک رابطه‌ی سالم نیاز به زمان دارد.


انتهای پیام/
برچسب ها: روابط ، سالم ، خودتان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار