صدور کارت هوشمند برای افراد معلول، ایجاد کمیسیون‌های پزشکی، توانمندی مبتنی بر جامعه و پرداخت حق پرستاری به معلولین ضایعه نخاعی تنها بخشی از اقدامات بهزیستی در سال ۹۲ است.

یحیی سخنگو معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: ایجاد کمیسیون‌های پزشکی یکی از طرح‌هایی بود که از سال گذشته به مرحله اجرا درآمده بود و در حال حاضر رو به افزایش است.

در این کمیسیون‌ها نوعو شدت معلولیت طبقآخرین طبقه بندی سازمان جهانی بهداشت مشخص می‌شود و کلیه افراد تحت پوشش بهزیستی (قدیمی و جدید) که پرونده دارند، بازنگری خواهند شد.

وی ادامه داد: صدور کارت هوشمند برای معلولین از اقدامات دیگر سازمان بهزیستی بوده که به لحاظ عدم تامین تجهیزات آن تا حدی دچار چالش است. این کارت‌ها دوزبانه بوده و تمامی خدمات مربوط به معلولین در آن درج شده است و می‌تواند بانک اطلاعاتی مفیدی برای افراد معلول و سازمان بهزیستی باشد.

سخنگو تصریح کرد: CBR توانبخشی مبتنی بر جامعه از دیگر طرح‌های بهزیستی در سال۹۲ بوده است که با افزایش ۳۰۰ درصدی در اعتبارات آن توانستیم گامی مهم در جهت توانبخشی افراد معلول برداریم.

وی به افزایش حق پرستاری به معلولین ضایعه نخاعی اشاره کرد و افزود: در سال گذشته به ۶ هزار فرد ضایعه نخاعی مبلغ ۸۰ هزار تومان حق پرستاری پرداخت می‌شد که خوشبختانه این رقم در سال ۹۲ به ۱۰۵ هزار تومان رسید و امیدواریم تا پایان سال تعداد این افراد را به ۹ هزار نفر افزایش دهیم.

سخنگو خاطرنشان کرد: تعداد دانشجویان معلول در سطح کشور ۲۰ هزار نفر می‌باشد که امسال سازمان بهزیستی توانست از این میان به ۱۵ هزار نفر شهریه دانشجویی پرداخت نماید.

انتهای پیام/
برچسب ها: صدور ، بهزیستی ، هوشمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار