یک آسیب شناس اجتماعی گفت: احساس ترس از شکست و مسخره شدن در نوجوانان باعث می شود که نوجوانان به انزواروی‌ آمدد .

افشاری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: دوره‌ی نوجوانی در زندگی انسان از اهمیت خاصی برخوردار است، اهمیت آن مربوط به بحران‌هایی  است که در این زمان بر روی انسان بوجود می‌آید.

افشاری تاکید کرد: کمبود اعتماد به نفس وهم ‌آدیی بیانگر ترس و اضطراب درونی است به همین علت نوجوانان ناگهان درون گرا می‌شوند و در خود فرد می‌روند و احساس ترس از شکست و مسخره شدن در َآنها شکل می‌گیرد و ممکن است تمام وجو‌دشان را در برگیرد.

افشاری ادامه داد: در این جا نوجوان به انوارو‌ می‌آورد و تنهایی را بر می‌گزیند لذا به دوری از جمع گرایش پیدا می‌کند و این چنین گرایشی به علت ترس و دلهره ای است که در خود به وجود می‌آید.

 افشاری افزود: احتمالا افرادی که به کم رویی مبتلایند دلایل رفتار خود را نمی‌دانندکمبود اعتماد به نفس باعث رنجش افراد کم روست و این خود باعث می‌شود تا این گونه افراد در برخورد با دیگران به سهولت ناراحت و دستپاچه شوند.

 افشاری در خصوص نشانه‌های کم رویی افزود: در رفتار نوجوان علایمی مشاهده می‌شودکه دلیلی برای کم رویی یا خجالت آنها است مثل نداشتن اراده، حقیر شمردن خود و عدم احساس مسئولیت.

افشاری در خصوص موقعیت‌هایی که ایجاد کم رویی می‌کنند افزود: در صد قابل توجهی از نوجوانان هر جامعه دچار کم‌رویی و ناتوانی اجتماعی هستند لذا باید موقیت‌هایی که در این گونه افراد باعث کم رویی می شوند را بشناسیم این موقعیت‌ها مورد توجه زیادی قرار گرفتن مانند سخنرانی، عضو گروه بزرگ شدن ،واقع شدن در موقعیت‌های اجتماعی و تعامل با جنس مخالف است.

افشاری خاطر نشان کرد: کم رویی‌ به صورت رفتار در افراد نوجوان و جوان جلوه‌گر می شود برای مقابله با این نوع رفتار باید برنامه‌ای جامع و مشخص همراه با جدیت و پشتکار و همراه با خود باوری برای مبتلایان در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیب ، ترس ، مسخره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار