مجلس از برنامه های وزارت بهداشت در راستای اقتصاد مقاومتی حمایت می کند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا؛ دكتر عليرضا مرندي ضمن بيان اين مطلب گفت: در شرايط اقتصاد مقاومتي از توليد داروهاي داخلي كه هم كيفيت بهتري دارند و هم باعث صرفه‌جويي در منابع مي‌شوند حمایت می کنیم.

دکتر مرندی با تأكيد بر اجراي برنامه‌هاي اقتصاد مقاومتي گفت: مسئولان وزارت بهداشت بايد با برنامه‌ريزي‌هاي جدي و ايجاد زيرساخت‌هاي لازم جهت تحقق برنامه اقتصاد مقاومتي در جهت سلامت جامعه حركت كنند، مجلس نيز حامي اين برنامه‌هاست.

عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به منابع سنگينی كه در بخش تجهيزات پزشكي هزينه مي‌شود، اظهار داشت: اگر در اين زمينه بتوانيم پيشرفت كنيم، هم از خروج مبالغ ارز از كشور جلوگيري كرده‌ايم و هم هزينه مورد نظر را در جاي مناسب‌تري مصرف مي‌كنيم.

دكتر مرندي در ادامه به مقوله پزشك خانواده و خودمراقبتي و آموزش بهداشت پرداخت و گفت: اجراي برنامه پزشك خانواده در كشور ضرورت دارد و با ترويج خود مراقبتي و ارتقاء آموزش بهداشت در سطح عمومي مبالغ عظيمي پول صرفه‌جويي مي‌شود و به اقتصاد كشور كمك مي‌كند.

وي با اشاره به تصویب طرح افزايش جمعيت در آینده نزدیک در مجلس و تأكيد بر اجراي آن گفت: بايد عوامل بازدارنده نسل مانند سزارین را حذف كرد و با آموزش، مردم را از خطرات سزارين آگاه سازيم تا رشد نرخ جمعیت کشور در حد متعادل باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصاد ، آموزش ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.