با توجه به تقارن نوروز امسال با ایام فاطمیه ، تعدادی از جوانان ریگانی نخستین بار در شرق استان ، در اقدامی هنرمندانه ، ریگان را به خاطرات کوچه های بنی هاشم مزین می کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ِ کرمان ، اگر چه این روزها اکثر جوانان تعطیلاتشان را در گردش و مسافرت به سر می برند اما اینجا ، جوانان ریگانی ، به عشق حضرت فاطمه (س) ، وقتشان را در ساخت ماکت کوچه های بنی هاشم سپری می کنند.

ماکت کوچه های بنی هاشم 10 فروردین رونمایی می شود.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ریگان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان گفت: این ماکت در زمینی به مساحت هزار و 200 متر مربع در مسجد جامع شهرستان ریگان در حال ساخت است که 10فروردین رونمایی می شود.

حجت الاسلام منصور نعمتی افزود: این ماکت شامل: باغ فدک ، مسجد النبی ، واقعه غدیرخم ، بیت النبی ، منزل امیر المومنین (ع ) ، محل ضربت خوردن وی ، محل غسل حضرت زهرا (س) ، بیت الاحزان ، قبرستان بقیع ، نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی فاطمیه با تخفیف 15تا 20درصد است.

مشارکت بیش از 700 جوان ریگانی در ساخت این ماکت

وی به مشارکت بیش از 700 جوان ریگانی در ساخت این ماکت اشاره و خاطرنشان کرد: در این ماکت ، طلاب حوزه علمیه شهرستان ، کانون بسیج هنرمندان، کانونهای فرهنگی هنری مساجد ، دانشجویان دانشگاه پیام نور شهرستان و دیگر جوانان ریگانی مشارکت داشتند.

این ماکت که ساخت آن از اول فروردین آغاز شده است ، به مدت یکسال برای بازدید علاقه مندان در محل مسجد جامع شهرستان دایر است./س


برچسب ها: ساخت ، ماکت ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.