مدیرکل نظارت و ارزیابی گردشگری بیشترین شکایت ها از آژانس های مسافرتی را در عدم اجرای تعهدات به مسافر اعلام کرد و گفت: میزان افزایش نرخ خدمات گردشگری پس از ایام تعطیلات کمتر از نرخ رسمی تورم خواهد بود.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران،عبدالناصر میرچی گفت: علاوه بر ناظران استانی که در ستادهای هماهنگی مستقر هستند، در سطح عالی نیز تعدادی از مدیران کل را به عنوان ناظر به استانها فرستاده ایم همچنین در این مدت برخی از آژانس های مسافرتی و مراکز اقامتی و پذیرایی بین راهی نیز شکایت هایی شده که برخی یا تذکر گرفته اند و یا شکایت از آنها در حال بررسی است تا تکلیف متخلفان پس از ایام تعطیلات روشن شد.

میرچی عمده تخلفات انجام شده در دفاتر خدمات مسافرتی را اجرا نکردن تعهدات دانست و گفت: به عنوان مثال دفتر خدمات مسافرتی به مسافر اعلام کرده که به او اتاقی در هتل 3 ستاره می دهد اما مسافر در زمان سفر به هتل دو ستاره رفته است. این نوع برخورد با مسافر کمتر از گران فروشی نیست و اگر به تعهدات عمل نکنند با آنها برخورد می شود در این زمینه هیچ تسامحی نداریم.

وی ادامه داد: به همه مراکز اعلام کرده ایم که تا 15 فروردین ماه از حق طبیعی خود بگذرند و هیچ افزایش نرخی نداشته باشند. اکنون 750 ناظر در کل کشور ملبس به فرم مخصوص هستند که تمام مراکز اقامتی و پذیرایی بین راهی و مراکز گردشگری را بازرسی می کنند.

میرچی در گفتگو با مهر بیان کرد: نرخ رسمی تورم 35 درصد اعلام شده و می بایست متناسب با آن خدمات گردشگری نیز افزایش قیمت داشته باشد اما برای اینکه مردم در ایام نوروز دچار مشکل گرانی نشوند این درخواست را از ارائه کنندگان خدمات گردشگری داشتیم که افزایش نرخ را در ایام نوروز اعمال نکنند. با این حال اگر بعد از عید نیز افزایش نرخ وجود داشته باشد بازهم کمتر از 35 درصد نرخ تورم است.

وی ادامه داد: هتلهایی که گواهینامه کیفیت خدمات دریافت کرده اند از شمول نرخ گذاری خارج هستند مانند تعدادی هتل 5 و 4 ستاره.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار