بر اساس تازه ترین آمارها، تعداد جوانان بیکار در دنیا 75 میلیون نفر افزایش یافته است و 23.4 درصد از جوانان 28 کشور عضو اتحادیه اروپا بیکار هستند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی ایتالیایی زبان بورسا ایتالیانا،‌ میزان اشتغال جوانان در دنیا در سال 2013 میلادی، به 47.4 درصد رسیده که دو درصد کم تر از میزان اشتغال این قشر از جامعه در زمان قبل از شروع بحران اقتصادی است.

در ایتالیا نیز بر اساس اعلام گزارش موسسه ملی آمار این کشور (ایستات)، 42.4 درصد از جوانان در فاصله سنی 15 تا 24 سال، بیکار هستند.

وضع اشتغال جوانان ساکن در مناطق جنوبی این کشور از جمله در جزیره هایی مانند سیسیل و کالابریا وخیم است؛ جایی که از هر دو جوان تقریبا یک جوان بیکار است. به این افراد، باید جوانانی را نیز اضافه کرد که حتی امید یافتن کار را نیز از دست داده اند.

در همین زمینه و بر اساس اعلام گزارش "یورواستات"، در سال2011  میلادی هفت میلیون و 500 هزار نفر از جوانان در فاصله سنی 15 تا 24 سال و شش میلیون و 500 هزار نفر از جوانان در فاصله سنی 25 تا 29 سال اروپایی به اصطلاح "نت" بوده اند. یعنی نه تحصیل و نه کار کرده و حتی در دوره های آموزشی نیز شرکت نمی کنند.

در ادامه این گزارش آمده است، تعداد جوانانی که به علت مبهم بوده آینده شان، به خارج شدن از بازار کار ادامه می دهند، در حال افزایش است.

"سازمان بین المللی کار" نیز با اشاره به اینکه موج عظیمی از جوانان اروپایی بیکار هستند، اعلام کرده است، درباره این موضوع اگر هر چه سریع تر و به شیوه ای ساختاری مداخله نشود، یک نسل کامل با خطر خروج از بازار اشتغال و حذف شدن از آن قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: جوان ، بیکار ، افزایش ، دنیا ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار