سامانه اطلاع رسانی سریع اروپا "رپکس rapex" از افزایش میزان اسباب بازی ها و پارچه های وارداتی سمی و غیر ایمن به کشورهای این قاره خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سامانه "رپکس" اعلام کرد: بخش عمده این محصولات وارداتی را سازمان های حمایت از مصرف کنندگان، از فروشگاه های کشورهای اروپایی جمع آوری کرده است.

بر اساس اعلام "رپکس"، بخش عمده این کالاهای وارداتی محصول کشور چین هستند.

"رپکس" اعلام کرده است که طی سال 2013 در مجموع در خصوص دو هزار 364 قلم کالای وارداتی غیر خوراکی، هشدار صادر کرده است.

"نون میمیکا" کمیسر امور مصرف کنندگان اتحادیه اروپا در این باره اعلام کرد: بر اساس آمارهای منتشر شده، این رقم در مقایسه با سال گذشته شاهد رشدی برابر با 3.8 درصد بود.

کمیسر امور مصرف کنندگان اتحادیه اروپا افزود: میزان کالاهای وارداتی آلوده و غیر ایمن از 10 سال پیش و زمان تاسیس "رپکس" به شدت افزایش پیدا کرده است.

همچنین بر اساس گزارش های منتشر شده، اسباب بازی و پارچه هر کدام 25 درصد از کالاهای وارداتی ناایمن و آلوده را تشکیل می دهد.

همچنین لوازم خانگی الکتریکی از جمله تلفن های همراه 9 درصد، ماشین آلات هفت درصد و لوازم آرایشی چهار درصد از این واردات را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش، سازمان حمایت از مصرف کنندگان اروپا و نهادهایی از این دست بارها به شرکت های اروپایی مبنی بر واردات کالاهای سمی به ویژه واردات اسباب بازی های مورد مصرف کودکان هستند، هشدار داده اند.

"رپکس" نظارت بر کالاهای وارداتی در 28 کشور عضو اتحادیه اروپا و همچنین نروژ، آیسلند و لیختن اشتاین را به عهده دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کالا ، سمی ، غیرایمن ، اروپا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار