رئیس بخش پزشک قانونی دانشگاه دمشق درباره فعالیت بندهای قاچاق اعضای بدن انسان در اردوگاههای آورگان هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، "حسین نوفل" روز سه شنبه به روزنامه سوری "وطن" گفت: بیش از 18 هزار مورد سرقت اعضای بدن در مناطق شمالی روی داده است که بیشتر قربانیان این حوادث کودکان هستند.

وی افزود: بیش از 100 هزار کودک سوری در اردوگاه های آوارگان در ترکیه در معرض همین سرنوشت قرار دارند و به شیوه‌های مختلف از آنان سوء استفاده می‌شود.

حسین نوفل تأکید کرد: این اردوگاه‌ها باید تحت نظارت و حمایت سازمان ملل متحد باشد، ولی هیچکس از کودکان سرزمین ما حمایت نمی کند.

رئیس بخش پزشکی قانونی دانشگاه دمشق اظهار داشت: 80 درصد از ساکنان اردوگاه‌های آوارگان سوری از زنان و کودکان هستند که اکنون به شیوه‌های مختلف در معرض سوء استفاده قرار دارند.

حسین نوفل گفت: طی 3 سال گذشته ده‌ها هزار مورد قاچاق انسان علیه شهروندان سوری صورت گرفته است.

حسین نوفل تأکید کرد: مدارس و بیمارستانهای سوریه هدف اقدامات ویرانگرانه و برنامه ریزی شده و گسترده‌ای قرار گرفته است؛ اقداماتی که هدف از آنها دور کردن شهروندان از آموزش و یا دریافت خدمات درمانی و گسترش جهل و بیماری در سوریه است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا شاهد سوء استفاده از کودکان در توزیع مواد مخدر، و همچنین اقدامات مسلحانه و تبدیل آنان به افراد جنایتکار، هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Asemooni
۱۴:۳۵ ۱۱ فروردين ۱۳۹۳
قاچاق اعضا بدن از قاچاق اسلحه هم پرسپودتر هست...
طفلک کودکان سوری
آخرین اخبار