دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد گفت: تاکنون نیز هیچ گونه فعالیت مشترکی میان شرکت های خارجی و مناطق آزاد آغاز نشده است که عملیاتی نشدن این موضوع به دلیل فشارهای کشورهای خارجی از جمله آمریکا است.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد در حاشیه مراسم ختم والده معاون سیاسی وزیر کشور درباره تبدیل شدن جاسک به منطقه ویژه اقتصادی که در سفر اخیر رئیس جمهور به مردم وعده داده شده بود، گفت: تبدیل جاسک به منطقه ویژه در شورای مناطق آزاد مورد تصویب قرار گرفته و هم اکنون نیز مراحل پایانی خود را به منظور ارائه به مجلس طی می کند.
 
وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی از نظر صنعت پتروشیمی و پالایشی در جاسک وجود دارد، افزود: به همین منظور و دارا بودن ویژگی های منحصر به فرد صنعتی رئیس جمهور دستور دادند تا جاسک به عنوان منطقه دوم صادراتی نفت ایران تبدیل شود که در این رابطه نیز خط لوله ای به طول بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر نصب خواهد شد، تا نفت خام ایران را از گَوِه به ساحل دریای عمان منتقل کند.
 
دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد با بیان اینکه در منطقه جاسک قرار است تاسیسات انبار نفت و دیگر تاسیسات مرتبط با این موضوع ساخته و احداث شود، گفت: در این رابطه نیز وزیر نفت دستور دادند خط لوله ای منشعب از خط هفتم صادراتی گاز ایران به جاسک منتقل شود.
 
ترکان در پاسخ به این سوال که آیا هیئت های تجاری خارجی در مناطق آزاد قراردادی اقتصادی را با طرف ایرانی بسته اند یا خیر، اظهار داشت: در این زمینه گفتگوهایی انجام شده، اما فشارهای بین المللی برعلیه ایران وجود دارد، اما شرایط روز به روز در حال بهبود بخشیدن است که امیدواریم شرایط به گونه ای پیش رود که شرکت های اروپایی نیز بتوانند برای سرمایه گذاری به ایران بیایند.
 
وی افزود: شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در کشورمان رغبت زیادی دارند و در این میان نیز این شرکت ها همچنان ارتباط خود را حفظ کرده و گفتگوهای فنی را ادامه داده اند، اما تا مرحله عملیاتی ساختن آنها زمان می برد که از فشارهای آمریکا آزاد شوند و تاکنون نیز هیچ فعالیت مشترکی میان شرکت های خارجی و مناطق آزاد آغاز نشده است.
 
ترکان در مورد بودجه این مناطق گفت: تمام بودجه ها باید تحت نظارت باشد و در این میان نیز سازمان مدیریت و برنامه ریزی در عملکرد تمامی بودجه ها نظارت دارد که این نظرات نظارت به حقی بوده و ما نیز از آن استقبال می کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: دبیر ، شورا ، هماهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار