از جام جهانی 1930 اروگوئه تا جام جهانی 2010 افریقای جنوبی تاکنون ستاره هایی از کشورهای مختلف موفق به گلزنی ودرخشش در فینال های جام های جهانی شدند.اما بازیکنان خاصی مانند زیدان فقط میتوانند در یک فینا جام جهانی 2 گل به ثمر رسانده وتاریخی بشوند.


۱-سیلویو پیولا اسطوره تاریخ باشگاه لاتزیو و برترین گلزن تاریخ سری A با ۳۳۳ گل در ۶۱۹ بازی که آمار منحصر به فرد ۳۰ گل در ۳۴ بازی ملی را برجا گذاشت، در فینال جام جهانی ۱۹۳۸ در برابر مجارستان، به تنهایی یک تنه باعث دومین قهرمانی آتزوریها در این رقابتها شد و هر آن که بازی به تساوی کشانده می شد، در دقایق ۱۶ و ۸۲، برد ۴ بر ۲ لاجوردی ها را رقم زد.

این ستاره ماندگار متولد ۱۹۱۳، اولین بازیکنی بود که در فینال جام جهانی بیش از یک گل به ثمر می رساند.


۲- هلموت ران مهاجم افسانه ای تیم اف_ ث کلن و تیم ملی آلمان در فینال به یادماندنی جام جهانی ۱۹۵۴ سوئیس، در برابر مجارستان قدرتمند در دقایق ۱۸ و ۸۴ به ثمر رساند تا یک تنه ژرمن ها را از شکست ۲ بر صفر نجات داده و مایه قهرمانی آلمان ها در مقابل چشمان ۶۰ هزار تماشاگر در وانکدورن استادیوم شهر برن شد.

۳- پله اسطوره برزیلی تاریخ فوتبال جهان و باشگاه سانتوس برزیل، در فینال جام جهانی ۱۹۵۸ مقابل سوئد با به ثمر رساندن ۲ گل آن هم در سن ۱۷ سالگی در دقایق ۵۵ و ۹۰، سبب شد تا طلایی جامگان به اولین قهرمانی جام جهانی برسند.

۴- ماریو کمپس ستاره آرژانتینی سابق ریورپلاته، والنسیا و تیم ملی آرژانتین در جام جهانی ۱۹۷۸ در برابر چشمان هواداران این تیم، با ۲ گل دقیقه ۳۸ و ۱۰۵ برای اولین بار این تیم را در برابر هلند همیشه نایب قهرمان به پیروزی رساند.

۵- سیرگوف هورست مهاجم سابق وست برومویچ و تیم ملی انگلیس، تنها کسی است که در فینال جام جهانی هت تریک کرده و یک تنه باعث تنها قهرمانی ۳ شیرها هستند، چرا که در دقایق ۱۸، ۱۰۸ و ۱۲۰، ژرمن ها را با بکن باوئر در برابر چشمان ۹۸ هزار تماشاگر انگلیس، نابود کرد.

۶- رونالدو ستاره برزیلی سابق اینترمیلان در دیدار برزیل و آلمان در فینال جام جهانی ۲۰۰۲ در ورزشگاه یوکوهاما هر ۲ گل طلایی جامگان را در دقایق ۶۷ و ۷۹ به ثمر رساند.

۷- زین الدین زیدان ستاره فرانسوی سابق یوونتوس، در دیدار برابر برزیل در فینال جام جهانی ۱۹۹۸ ورزشگاه سنت رئیس در برابر ۸۰ هزار تماشاگر، ۲ گل ابتدایی بازی را در دقایق ۲۷ و ۴۶ به ثمر رساند تا خروسها ۳ بر صفر، پیروز این بازی شوند.

نکته جالب اینکه بیشتر این ستاره ها در دیدار فینال در تیم میزبان عضویت داشتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار