نوشیدن نوشیدنی‌های خنک در هنگام مسافرت در فصل‌های گرم سال مثل بهار و تابستان از خستگی سفر می‌کاهد. اما باید دقت داشته باشیم که نوشیدنی‌های خود را چگونه خنک می‌کنیم.

دکتر هوشنگ ساغری، متخصص بیماری‌های عفونی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: در هنگام مسافرت به دلیل اینکه یخچال در دسترس نیست، افراد برای خنک کردن آب آشامیدنی خود از یخ‌های قالبی‌ استفاده می‌کنند، اما یکی از اتفاقات ناخوشایند بیماری‌های میکروبی و مشکلات گوارشی است که در طول سفر برای مسافرین ایجاد می‌شود. 

وی گفت: بهتر است از خرید یخ‌های قالبی در طول سفر خودداری شود، زیرا مشخص نیست که از چه نوع آبی برای تهیه آن‌ها استفاده شده است. اگر یخ‌ها از آب ناسالم تهیه شده باشند، کمترین مشکلی که برای افراد ایجاد می‌کند این است که احتمال ابتلا به اسهال را افزایش می‌دهد. 

ساغری افزود: توصیه می‌شود افرادی که قصد سفر دارند حتما آب جوشیده با خود به همراه داشته باشند مخصوصا اگر در سفر کودکان را به همراه دارند و اگر آب جوشیده در دسترس نبود، حتما آب آشامیدنی را از مکان‌های مطمئن تهیه کنند. استفاده از بطری‌های آب معدنی از نظر سلامت، مطمئن‌تر هستند. 

این متخصص بیماری‌های عفونی در پایان گفت: ‌توصیه می‌شود در هنگام سفر برای شستن دست‌ها و حتی ظروف غذاخوری نیز از آب جوشیده و سالم استفاده شود تا احتمال بیمار شدن در سفر به حداقل برسد. 


انتهای پیام/
برچسب ها: قالب یخ ، میکروب ، آلودگی ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار