باتوجه به اینکه بسیاری از مشکلات حوزه سلامت به علت واقعی نبودن تعرفه‌هاست باید همت بیشتری در مسئولین درخصوص واقعی شدن تعرفه‌ها دیده شود.

احمد آریایی‌نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه بسیاری از مشکلات حوزه سلامت به علت واقعی نبودن تعرفه‌هاست آن توجه و همتی که باید برای رفع این مشکلات باشد در مسئولین دیده نمی‌شود. 

وی گفت: واقعی شدن تعرفه‌ها قطعاً مهم‌ترین شاخص در رسیدن به عدالت سلامت است چرا که بسیاری از مشکلات حوزه سلامت شامل دوشغله بودن پزشکان، زیرمیزی، عدم تعهد بیمه‌ها و بسیاری از مشکلات دیگر حوزه سلامت به واقعی شدن تعرفه‌ها وابسته است. 

وی با بیان اینکه تاکنون که اراده و عزمی برای واقعی شدن تعرفه‌ها در مسئولین وزارت بهداشت دیده نشده است، خاطر نشان کرد: غفلت در این مقوله زمینه سودجویی افراد فرصت طلب را فراهم ساخته به گونه‌ای که اخذ زیرمیزی‌های هنگفت نمونه‌ای از همین فرصت طلبی‌هاست. 

وی تصریح کرد: تا زمانیکه تعرفه‌ها واقعی نشود، نمی‌توان به بهبود شرایط بهداشتی کشور امیدی داشت زیرا نبود تعرفه صحیح منجر به تقدم درمان بر بهداشت می‌شود و زمینه بسیاری هزینه ساز‌ی‌ها برای بیماران را نیز فراهم می‌سازد اما اگر بهداشت اولویت باشد دیگر این همه هزینه به بیماران تحمیل نمی‌شود. 


انتهای پیام/
برچسب ها: تعرفه ، درمان ، بهداشت ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.