نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، در پیامی به مناسبت آغاز سال نو، اقتصاد مقاومتی را برنامه سال جدید برای همگان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

متن پیام حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد به مناسبت حلول عید نوروز و آغاز سال 1393، به شرح زیر است :

تبریک می گویم به همه فاطمیون، حلول سال جدید را، سال 1393 را آغاز می کنیم در حالی که در ایام فاطمیه هستیم و کشورمان حال و هوای فاطمی دارد، حلول سال را باید تبریک گفت برای آنکه خدای تبارک و تعالی توفیق داد سال جدیدی را آغاز کنیم و بتوانیم یک مقطع دیگری از عمر را در سفره اهل بیت بنشینیم و از سفره اسلام و معارف قرآن بهره مند شویم ...

... بکوشیم اکنون که خدای تبارک و تعالی توفیقمان داده است سال جدیدی را آغاز کنیم، این سال بر سفره حضرت زهرا (س) بنشینیم، فرصت مغتنمی است که نوروز امسال ما با ایام فاطمیه در هم آمیخته شده است. این فرصت را غنیمت دانسته و فرهنگ نوروزمان را با فرهنگ فاطمی در هم بیامیزیم. نوروز ما ایرانیان زیبایی‏های دارد که ممضای اسلام عزیز است و اسلام آن ها را امضا نموده و جزء فرهنگ فاطمی است. این که لحظه تحویل سال انسان حال و هوای دعا به خود بگیرید و با دعا و تضرع به درگاه الهی غفران پروردگار را طلب کند و جبران گذشته ها را از خدا بخواهد، این از زیبایی های نوروز است به ما سفارش کردند لحظه تحویل سال این حالت را به خود بگیریم، اشک بریزم، در درگاه الهی تضرع و ناله و از خداوند بخواهیم گذشته هایمان را خدا جبران کند که جبران کننده جز خدا نیست. آینده را خدا تضمین کند و بسازد و تامین کند که تامین کننده جز خدای تبارک و تعالی نیست. آینده رستگارانه و پیروز مندانه از خدای متعال بخواهیم. پیروزی بر دشمنان درون و برون را از خدای تبارک و تعالی بخواهیم، اینها از زیبایی های نوروز است، اما این که سفره ای پهن کنیم و چیزهایی سر سفره بگذاریم، با اعتقاد این که این سین ها اثری در تحول زندگی ما ایجاد میکند، این فرهنگ فاطمی نیست. این که در این ایام خدای نخواسته خریدها و ریخت و پاش های مصرف گرایانه و خارج از اعتدال، بویژه در این ایام که روزگار اقتصاد مقاومتی است، داشته یاشیم با فرهنگ فاطمی منافات دارد. این که روزهایی مثل چهارشنبه و سیزده و امثال آن را برایش رسوماتی قائل باشیم که ریشه در خرافات دارد، اینها فرهنگ فاطمی نیست، این که با سرگرم شدن به رسومات نوروز غافل شویم از آسیب دیده های جامعه ؛ از فقیران ، بیماران ، پیران ، معلولان ، و غیره و غافل شویم از وظایف عبادی ، اداری ، خدماتی ، و امثال آن، فرهنگ فاطمی نیست. ما در رسم های زیبای خودمان هم این گونه است که صاحبان عزا، عید و عزا را در هم آمیخته و مردم هم با آن ها رابطه عید و عزا برقرار می کنند. می روند به آنها تبریک و تسلیت می گویند، به اصطلاع خودمان عیدبر گرفته می شود، صاحبان عزا مورد دلجویی و محبت مردم قرار می گیرند،صاحبان عزا عید و عزا را در هم آمیخته و شادیهایشان را به شکل عزا و عزایشان را به شکل شادی، خب این رسم زیبایی است. خب، این ایام حضرت زهرا(س) که مادر همه عالمیان است، در اوج مظلومیت به شهادت رسیده، حضرت زهرا یک بانوی صرفا دارای بعضی کمالات و برجستگی ها نیست بلکه بانوی همه کمالات و برتر از همه برترهاست، بنابراین عزای او هم غیر از دیگر عزاها و شادی او هم غیر از دیگر شادی هاست. او مادر همه فاطمیون و همه فاطمیون در این ایام عید و عزا را در هم آمیخته برگزار میکنند. حضرت زهرا مادر همه فاطمیون است. بنابراین همه فاطمیون این ایام، هم عید می گیرند، هم عزا می گیرند، عید و عزا با هم ... اینها از زیبایی های ما و فرهنگ ماست گه انشاالله در نوروز امسال کاملا مورد توجه مان خواهد بود.
نکته دوم در این پیام آن است که مهم ترین مسئله روز ما اقتصاد مقاومتی است  ... اقتصاد مقاومتی امروز عرصه جهاد با دشمنان خداست . عرصه جهاد با دشمنان دین و قرآن و اسلام است، امروز کسانی که اقتصاد مقاومتی را شیوه خودشان قرار می دهند، اگر در همین عرصه مرگ آن ها فرا رسد، شهید هستند چون جهادگرند. کسانی که به اقتصاد مقاومتی خوب بها می دهند، در زندگیشان صرفه جویی را حاکم می کنند، تولید را بها می دهند، به تولید بها می دهند و این دو نکته را مورد توجه قرار می دهند، این دو نکته چیست در اقتصاد مقاومتی؟
1) به معنای واقعی پایداری و دل بستن به امکانات و توانمندی های داخلی
2)  دل بریدن و قطع امید از بیگانگان و همه زرق و برق های فریبنده آن ها.

این روح اقتصاد مقاومتی است، برادران و خواهران، هر یک از من و شما، امروز این فرهنگ را بر خودمان حاکم بکنیم و بمیریم شهید هستیم چون جهادگریم، چون به ندای ولی امر مسلمین پاسخ گفتیم، به ندای صاحب و نائب امام عصر(عج) پاسخ گفته ایم و تقاضای ولی امر مسلمین امروز از یکایک ما اقتصاد مقاومتی است یعنی به تولیدات داخلی بها بدهیم، یعنی تولید خارجی را دور بیاندازیم، یعنی تولیدگران را تقویت کنیم، یعنی مصرف را کم کنیم، یعنی عادت کنیم به مصرف درست، یعنی عادت کنیم به کم مصرف کردن، عادت کنیم به پایداری در آن چه که داریم و هرگز به خاطر این که چیزی را که نداریم مقابل دشمن خضوع نکنیم. هرگز به خاطر چیزی که دشمن می خواهد به ما بدهد، به دشمن لبخند نزنیم، اقتصاد مقاومتی یعنی این؛ هرگز به خاطر اینکه دشمن احیانا یک امیدی برای ما ایجاد کند، در باغ سبزی به ما نشان دهد، فریبش را نخوریم . دشمن دشمن است دشمن هرگز به فکر من و شما نیست. اقتصادمقاومتی یعنی این که دشمن را دشمن دانستن و روی توانمندی های خودت ایستادگی کردن؛ این برنامه امسال ماست که انشاالله به حول و قوه الهی می کوشیم به آن جامه عمل بپوشانیم، پیام نوروزی مقام معظم رهبری را خواهیم شنید. هر آنچه حضرت ایشان، سال را به آن نام گذاری کنند و همان شیوه زندگی مان و حرکتمان خواهد بود و از خدای تبارک و تعالی می خواهیم که انشالله سالی پر بار و پربرکت داشته باشیم .

برای هم استانی های خوبم آرزوی توفیق دارم، همه هم استانی هایم را دعوت می کنم به وحدت ، به همدلی و همراهی، به بصیرت، همه هم استانی هایم را دعوت می کنم به اینکه مراقب باشیم از امتحان الهی به خوبی برآییم. امروز مهمترین عرصه امتحان یا یکی از عرصه های امتحان الهی ولایت مداری است. پشت سر ولایت بایستیم فتنه ها فراوان است، فتنه های زیادی را پشت سر گذاشتیم فتنه های دیگری هم چه بسا درپیش باشد، هیچ گاه نباید خود را مصون از فتنه بدانیم، همه فتنه ها را باید با ولایت مداری انشالله خنثی کنیم و سال پر بار و دشمن شکن به حول و قوه الهی داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.