يک نماينده مجلس گفت: چند نرخی بودن ارز سبب تشکیل پرونده‌های مختلف حقوقی، تعزیراتی، کیفری و اختلاس می‌شود که در ‌‌نهایت تشویش اذهان عمومی و التهاب بازار را به دنبال دارد.

ناصر عاشوری قلعه رودخانی عضو کمیسیون اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص تک نرخی کردن ارز گفت: چند نرخی بودن ارز یکی از دلایل ایجاد رانت در اقتصاد است و دلالان به واسطه چند نرخی بودن می‌توانند به راحتی حقوق دیگران را ضایع کنند که اين موضوع در ‌‌نهایت به ضرر مصرف کننده نهایی تمام می‌شود.  
 
وی در ادامه بیان کرد: این چند نرخی بودن سبب تشکیل پرونده‌های مختلف حقوقی، تعزیراتی، کیفری و اختلاس می‌شود که در ‌‌نهایت تشویش اذهان عمومی و التهاب بازار را به دنبال دارد.  
 
نماینده مردم فومن و شفت در ادامه اظهار داشت: با تک نرخی شدن ارز و جلوگیری از رانت خواری و خرید و فروش اطلاعات، تولید کنندگان و تجار و بازرگانان بر اساس پایه پول مشخص می‌توانند سود و حاشیه سود خود را حساب کنند و رقابتی منطقی معقول بین آن‌ها ایجاد می‌شود که هر کس بنابر تلاش خود سود کسب می‌کند.  
 
عاشوری قلعه رودخانی در پایان اذعان داشت: با تک نرخی شدن ارز در مدت کوتاهی تولید با شک مواجه می‌شود که به طور قطع این دوران به زودی می‌گذرد و ثبات در اقتصاد و حرکت به جلو آغاز می‌شود.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: یارانه ، هدفمندی ، فاز دوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار