اردبیل/

ضرورت تبدیل اردبیل به منطقه آزاد تجاری و گردشگری

استاندار اردبیل گفت: تبدیل بخشی از استان به منطقه آزاد تجاری، گردشگری و صنعتی به عنوان یکی از راهکارهای توسعه گردشگری استان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مجید خدابخش در حاشیه بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر در نوروز 93 و مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی، گردشگری را اصلی ترین محور توسعه استان پس از کشاورزی عنوان کرد و اظهار داشت: برای این محور اساسی در سال جاری که اقتصاد مقاومت نیز نامگذاری شده است، انرژی، زمان و برنامه ریزی بیشتری باید صرف کرد.

وی، تبدیل بخشی از استان به منطقه آزاد تجاری، گردشگری و صنعتی را به عنوان یکی از راهکارهای توسعه گردشگری استان توصیه کرد و افزود: با توجه به موافقت مدیران ارشد دولت با این طرح، امید است پس از طی فرآیند تهیه طرح، به تصویب دولت و مجلس شورای اسلامی نیز برسد.

استاندار اردبیل با اشاره به نقش بسزای گردشگری در اشتغالزایی جوانان استان، بیان داشت: در تلاش هستیم با جذب گردشگر در تمام فصول حتی در فصل زمستان، اشتغال اصلی استان را برپایه گردشگری بنا کنیم.

خدابخش مهمترین رکن توسعه گردشگری را معرفی بناهای تاریخی استان اردبیل بویژه مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی در کنار منابع طبیعی استان چون ساوالان، فندقلو و دشت زیبای مغان از طریق تور اردبیل گردی توصیف کرد و اذعان داشت: مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی با بیش از 500 سال سابقه، فرهنگ و تمدن برای اردبیلی ها و ایرانی ها افتخار آفرین است و باید برای معرفی هرچه بهتر آن همت گماشت.

وی، وارد شدن مستقیم مردم به عرصه سرمایه گذاری، گردشگری یا هر زمینه ای را شاه بیت فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومت تعبیر کرد و یادآور شد: تنها با اکتفا به اعتبارات دولت نمی توان کاری از پیش برد/س 

 

برچسب ها: اردبیل ، منطقه ، آزاد ، تجاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.