دهها تن از بستگان مسافران هواپیمای ناپدیدشده مالزی،در مقابل سفارت مالزی در پکن با پلیس درگیر شدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، بستگان خشمگین مسافران چینی هواپیمای شرکت مالزی ایرلاینز که در اقیانوس هند ناپدید شده بود، روز سه شنبه با محکوم کردن دولت مالزی اعلام کردند در مقابل سفارت این کشور در چین تظاهرات کردند. 


ساعاتی پس از آنکه نجیب رزاق، نخست وزیر مالزی اعلام کرد هواپیمای مزبور در اقیانوس هند سقوط کرده است، یک عضو خانواده یکی از قربانیان حادثه در هتل پکن- که شماری زیادی از بستگان سرنشینان چینی هواپیما در آن تجمع کرده بودند- بیانیه ای قرائت کرد. وی در این بیانیه شرکت هواپیمایی « مالزی ایرلاینز»، و دولت و ارتش مالزی را به علت « تلاش برای پنهان کردن و سرپوش گذاشتن روی حقیقت » محکوم کرد. 

در این بیانیه که اندکی بعد روی وبلاگی در چین قرار گرفت، آمده است : « دولت مالزی با این اقدام سعی کرد خانواده های مسافران و مردم جهان را فریب دهد.» 

خانواده های قربانیان چینی این حادثه با انتشار بیانیه ای دیگر اعلام کردند سه شنبه صبح (امروز) در اعتراض به دولت مالزی، برای آگاهی از حقیقت و دریافت اجساد عزیزانشان به سوی سفارت مالزی در پکن حرکت خواهند کرد. 

در این بیانیه آمده است : « خانواده های قربانیان هواپیما همه تلاش خود را به کار خواهند بست تا شرکت هواپیمایی « مالزی ایرلاینز»، دولت و ارتش مسئول این حادثه شناخته شوند. 
یک عضو خانواده یکی از قربانیان این حادثه در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفت: « شرکت مالزی ایرلاینز، و دولت و ارتش مالزی با عملکرد نابخشودنی خود نه تنها خانواده های 154 سرنشین چینی این هواپیما را فریب دادند، بلکه موجب تاخیر در اجرای عملیات امداد و نجات شدند و زمان زیادی را برای عملیات جستجو از دست دادند.» 

وی افزود : « عزیزان ما جان خود را به همین خاطر از دست دادند. شرکت هواپیمایی « مالزی ایرلاینز»، و دولت و ارتش مالزی مسئول اصلی مرگ عزیزان ما هستند.» 

بدی آب و هوا و تلاطم امواج دریا روز سه شنبه موجب توقف عملیات جستجو برای یافتن آثار به جا مانده از هواپیمای ناپدیدشده مالزی شد؛ هواپیمایی که مقامات هم اکنون اطمینان دارند در آبهای دورافتاده اقیانوس هند در اطراف استرالیا سقوط کرده است. این هواپیما 239 سرنشین داشت. 

مسئولان شرکت هواپیمایی « مالزی ایرلاینز» به خانواده های قربانیان حادثه قول داده است آنها را به استرالیا ببرد. 

دیوید جانستون، وزیر دفاع استرالیا گفت تونی آبوت، نخست وزیر این کشور خواستار کمک به خانواده های قربانیان این حادثه شده است که بیشتر آنها چینی هستند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرشته
۱۸:۵۳ ۰۵ فروردين ۱۳۹۳
متاسفم . نوش دارو پس از مرگ سهراب
آخرین اخبار