منابع خبری از تغییر مکان برگزاری نشست سران گروه هفت در ماه ژوئن از شهر سوچی به بروکسل خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه اسکای نیوز:منابع خبری گزارش دادند:مقامات گروه هفت تصمیم گرفتند پس از لغو عضویت روسیه نشست آتی این گروه که در ماه ژوئن برگزار می شود از شهر سوچی در روسیه به بروکسل انتقال یابد.

همچنین هشت کشور اقتصادی تا تغییر موضع روسیه در قبال اوکراین نشست های این گروه را تعلیق کردند.

گروه هفت همچنین آمادگی خود را برای تشدید تحریم ها علیه روسیه در صورت افزایش مداخله این کشور در کریمه ابراز داشتند.

این گروه همچنین با محکومیت برگزاری همه پرسی در شبه جزیره کریمه،الحاق این منطقه به روسیه را مخالف قوانین بین المللی دانسته و آن را به رسمیت نشناختند.

پیش از این هم "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس تاکید کرد که نشست سران گروه "G8" امسال در روسیه برگزار نخواهد شد.

سران گروه هفت در نشست لاهه موضع واحدی در برابر روسیه اتخاذ کردند.

رهبران کشورهای صنعتی گروه هفت به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه یک هشدار تند دادند و اعلام کردند آماده اند اگر پوتین قدم دیگری برای بی ثبات کردن اوکراین بردارد ، تحریم ها را تشدید کنند.
خبرنگار این شبکه گزارش داد:جلسه اضطراری گروه هفت در حاشیه نشست امنیت هسته ای در لاهه هلند برگزار شد.باراک اوباما هدف از این نشست را رسیدن به یک موضع واحد و متحد در برابر روسیه عنوان کرد.گروه هفت شامل آمریکا ، چهار اقتصاد بزرگ اروپا ، ژاپن و کاناداست.روسیه در سال 1998 به جمع این کشورها اضافه شد. روسیه قرار بود در ماه ژوئن میزبان نشست گروه هشت در سوچی باشد.اما در پی الحاق کریمه به روسیه ، گروه هفت نشست سوچی را به حالت تعلیق در آورد.
سران گروه هفت در جلسه لاهه الحاق کریمه را محکوم کردند و گفتند آمادگی تشدید تحریم ها را دارند.آنها همچنین تصمیم گرفتند در نشست سوچی شرکت نکنند.
نخست وزیر ژاپن گفت ، بحران اوکراین فقط یک مسئله منطقه ای نیست بلکه بر کل جهان تاثیر می گذارد.
اما سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به خبرنگاران در لاهه گفت که اگر نشست سوچی برگزار نشود ، اتفاقی نمی افتد.
کشورهای گروه هفت مواضع واحدی در خصوص اوکراین اتخاذ کرده اند اما با توجه به این که ولادیمیر پوتین تمرد می کند ، پایانی برای بحران بین روسیه و غرب قابل تصور نیست.


انتهای پیام/
برچسب ها: گروه ، هشت ، روسیه ، اوکراین ، خبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار