به منظور ساماندهی آزمایشگاه‌ها طرح آمایش سرزمینی آزمایشگاه‌ها تدوین شده که هر آزمایشگاهی که بخواهد تاسیس شود، باید براساس این شاخص‌ها باشد.

دکتر سعید مهدوی مدیر کل آزمایشگاهی مرجع وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: به منظور اینکه بدانیم که در سطح هر استان یا شهرستان چه تعداد آزمایشگاه داریم نیاز به یکسری شاخص هست تا بتوانیم توسعه و دسترسی مناسب برای مردم ایجاد کنیم. 

وی با بیان اینکه اگر در حال حاضر بخواهیم بدانیم که برای یک شهر چه تعداد آزمایشگاه نیاز است تنها با استفاده از شاخص جمعیت می‌توانیم جوابگو باشیم، افزود: به همین دلیل شاخصی به نام طرح ویژه آمایش سرزمینی برای آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی تدوین کردیم این شاخص با توجه به شاخص‌ها و موقعیت جغرافیایی کشور انجام شده است. 

مهدوی ادامه داد: در حال حاضر این طرح به صورت پایلوت در چند شهرستان اجرا شده است و نتایج آن به معاونت درمان وزارت بهداشت ارسال شده است. 

وی اظهار داشت: ما برای این طرح افق تعریف کردیم به این معنا که تا ۱۰ سال آینده قرار است آزمایشگاه‌ها از این الگو تبعیت کنند. درواقع اگر آزمایشگاهی بخواهد تاسیس شود باید طبق این طرح در مناطق مدنظر شاخص باشد. 



انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار