مهاجرپذیری، عرصه را بر مدیریت شهری تنگ نموده است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و عمران شواری شهر شهریار گفت: نمی‌توان کلیه مشکلات شهری را ناشی از سوء مدیریت قلمداد نمود و مهاجرت فزاینده درطول سالهای اخیر به شهریار نیز در برخی از نارسایی‌ها، اثرگذار بوده است.

علیرضا صفرزاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن اشاره به پیش بینی هفت بحران از سوی مشاورین طرح جامع برای آینده شهریار اظهار داشت: در طول سالهای اخیر، جمعیت انبوهی به شهرستان شهریار مهاجرت نموده‌اند و عدم تناسب رشد جمعیتی با ارتقا سطح امکانات و زیرساخت‌های شهری، مسبب برخی ازمشکلات و محرومیت‌ها در این منطقه شده است و نمی‌توان تمامی نارسایی‌ها را به سوء مدیریت مرتبط نمود.

وی در ادامه افزود: این افزایش جمعیت، حریم شهری را نیز تحت‌الشعاع قرار داده و اصول شهرسازی را تحت تاثیر قرار داده است که از نمونه‌های آن حریم دو شهرستان ملارد و شهریار است که هر دو با پدیده مهاجرپذیری روبه‌رو هستند و حریم شهری این دو منطقه نیز کاملا در همجواری یکدیگر قرار گرفته است که این چسبیدگی حریم، مؤید عدم رعایت اصول شهرسازی و ساخت و سازهای بی‌رویه است.

علیرضا صفرزاده در ادامه عنوان کرد: میانگین رشد جمعیت کشور 1.7 درصد است که این عدد در شهرستان شهریار معادل 7.6 درصد است، که نشان دهنده شتاب رشد جمعیتی  در منطقه مذکور است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به صورت اصولی قبل از تشکیل شهر، زیرساخت‌های بهداشتی، درمانی، فرهنگی، اقتصادی و ... در آن تعریف می‌شود که در مناطق این چنینی، چارچوب استاندارد مورد اشاره، رعایت نشده و رشد شهرنشینی با توسعه شهر هماهنگی و تناسب ندارد که ضرورت برنامه‌ریزی هوشمندانه و مدون، به منظور مدیریت عرصه‌های چالش ساز و تبدیل نمودن تهدیدها به فرصت‌های بالقوه، اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد.


انتهای پیام/
برچسب ها: مهاجرپذیری ، مدیریت ، تنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار