با ایجاد و تقویت برندی مناسب واستاندارد، عرضه کالای بی‌کیفیت و ارزان کاهش خواهد یافت.

سید رضا فاطمی امین مدیر اجرایی و تدوین برنمامه راهبردی صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه در راستای کاهش برند‌های جعلی و غیر معقول در برنامه راهبردی صنعت، معدن و تجارت پیشنهاداتی ارائه و تدوین شده است افزود: با ایجاد برندی معتبر در صنعت پوشاک ویا بسیاری از صنایع مصرفی تولید کنندگان ملزم به ارائه کالا با رعایت استاندارد و کیفیتی مطلوب خواهند شد.

وی با بیان اینکه برندسازی در صنعت پوشاک، در تقویت کیفیت و استاندارد بودن محصول نقش بسزایی ایفا می‌کند تصریح کرد: عموم مصرف کنندگان در موقع خریدی کالا از اطلاعات،‌ آگاهی و تخصص لازم به طور یکسان برخوردار نیستند بنابر این ایجاد یک برند استاندارد می تواند در افزایش خرید و اعتماد مصرف کننده تأثیر گذار باشد.

فاطمی امین با بیان اینکه در بازار‌های داخلی ایجاد نمانام بنگاهی و درصادرات نمانام ملی ضروریست تصریح کرد: باید تلاش کرد تا با ایجاد برند و یا نمانامی معتبر برای کشور، صادرات و محصولات ایرانی را گسترش و اعتماد کالای ایرانی را در دیگر کشور‌ها افزایش داد.

مدیر اجرایی و تدوین برنامه راهبردی صنعت، معدن وتجارت خاطرنشان کرد: تبلیغ و تقویت نام و برند هر کالا باید در حد معقول و مطلوب صورت پذیرد، چرا که اگر بیش از حد مورد توجه قرار گیرد هزینه‌های سنگینی برای تبلیغات به وجود می آید که این امر در افزایش قیمت تمام شده کالا تأثیر گذار است.

فاطمی امینی در پاسخ به این سوال که چرا برخی از مصرف‌کنندگان ترجیح می دهند کالای غیر برند رابه جای کالای برند خریداری کنند اظهار داشت: گرانی بیش از کیفیت، نبود سابقه خوب از خرید کالای برند و وجود برخی برند‌های جعلی و غیر واقعی باعث شده ،‌اعتماد مردم به خرید کالای برند کاهش یابد.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: کالا ، بازار ، خرید ، بنگاه ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار