با ترک عادت‌های مضر و خطرناک می‌توانید عوامل چاقی را در خود کاهش دهید و اندامی متناسب داشته باشید.

فاطمه حسینی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در دید و بازدیدهای عید نوروز مصرف شیرینی به وفور دیده می‌شود و بهتر است بدانید که مواد نشاسته ای و قندی که در شیرینی‌جات وجود دارند به آسانی تبدیل به چربی می‌شوند و فرد را به اضافه وزن و چاقی دعوت می‌كنند.
 
وی افزود: تا حد امکان از مصرف شیرینی و آجیل باید در این ایام خودداری کرده و به ویژه از مصرف‌ آجیل در اوقات نزدیک به وعده‌های ناهار و شام پرهیز نمود.
 
وی خاطر نشان کرد: تمامی افراد باید در ایام عید نوروز به میزان کافی آب بنوشند زیرا برخی از افراد به هنگام تشنگی، غذای بیشتری می‌خورند که در واقع تشنگی را با گرسنگی اشتباه می‌گیرند و سعی بر این داشته باشند که تشنگی را با آب رفع کنید و نوشابه و شربت‌های غیرطبیعی را کنار بگذارید.
 
وی عنوان کرد: در دید و بازدیدهای ایام عید بهتر است چای را بدون قند میل کنید و میوه‌هایی کم کالری هم چون خیار را انتخاب نمائید و از خوردن بیش از حد شیرینی و آجیل اجتناب کنید و به خوردن 2-3 عدد پسته اکتفا کنید.
 
وی در پایان گفت: در مهمانی‌ها بیشتر غذاهای کم چرب، کم کالری و کبابی را بخورید و برنج و نان را کمتر مصرف کنید و از سیب زمینی و مواد غذایی چرب و سرخ کردنی نیز به شدت پرهیز کنید.


انتهای پیام/
برچسب ها: اعتیاد ، شیرینی ، نوروز ، چاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار