ویژه برنامه نوروزی شهرداری تهران که در حرم مطهر حضرت امام (ره) از روز 29 اسفند آغاز شده است و هر روز از ساعت 9 صبح تا پیش از اذان مغرب، تا آخرین روز تعطیلات نوروزی ادامه پیدا خواهد کرد ، با استقبال چشمگیر مسافران نوروزی و شهروندان تهرانی مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مولایی مدیر محتوایی جشنواره نوروزی حرم مطهر امام خمینی (ره) که به همت شهرداری منطقه 19 و پهنه جنوب غرب (مناطق 16،17،18و 19) با همکاری سازمان بهشت زهرا(س) و حرم مطهر برگزار می شود، گفت: ویژه برنامه های نوروزی حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) متناسب با شان حرم و ایام فاطمیه و همچنین جشن باستانی نوروز طراحی شده است.
 
به گفته مولایی این برنامه ها در 7 سرا به عنوان 7 سین حرم مطهر حضرت امام (ره) با عنوان های «سرای فاطمی»، «سرای امام (ره)»، «سرای کودک»، «سرای بازی، سرگرمی و تندرستی»، «سرای فرهنگ و هنر»، «سرای آموزش شهروندی» و «سرای سلامت» اجرا می شوند.
 
مولایی اضافه کرد: ویژه برنامه های حرم مطهر به شکلی تنظیم شده اند که بدون وقفه از ساعت 9 صبح تا زمان اذان مغرب، به جز وقفه ای 40 دقیقه ای در هنگام اذان ظهر برای ادای نمازهای ظهر و عصر ادامه داشته باشند.
 
مولایی اشاره کرد: این برنامه ها به صورت اختصاص در ضلع شمالی حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) ترتیب داده شده است و در تمام طول روز در تمامی سراها و غرفه ها رادیوی ویژه این برنامه با عنوان رادیو عطر یاس پخش می شود.
 
مولایی با اشاره به برنامه های متنوعی که برای تعطیلات نوروز زائران و گردشگران حرم مطهر حضرت امام (ره) اجرا شده است گفت: «ویژه برنامه های عطر یاس برای تمامی رده های سنی در نظر گرفته شده است و با توجه به تصمیم شهرداری تهران در تعیین حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) به عنوان محور ویژه گردشگری شهر تهران تلاش می شود تا برنامه ها با کیفیت بالا و جذابی برای تعطیلات نوروز امسال در حرم مطهر ترتیب داده شود.»
 
وی با اشاره به اینکه تمامی برنامه با توجه به شان حرم و ایام فاطمیه آیینی و سنتی باشند گفت: برنامه ها متنوعی مانند شعرخوانی، داستان خوانی کودکان، نقالی، پرده خوانی، تواشیح، چایخانه سنتی، زورخانه و نوای مرشد از جمله این برنامه هاست و همچنین در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برنامه تعزیه در نظر گرفته شده است.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: برنامه ، نوروزی ، یاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار