معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه یک گفت: معابر شمال تهران به منظور تسهیل توام با ایمنی در تردد کم‌توانان جسمی و حرکتی مناسب‌سازی و ساماندهی شد.

پوریا محمدیان در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: به منظور فراهم کردن شرایط ایمن و مناسب برای تردد معلولین و سالمندان در معابر منطقه، مناسب‌سازی و همسطح‌سازی برخی از معابر و پیاده‌روهای شهری اجرا شد.
 
وی بیان کرد: معابری هم‌چون خیابان شهید دکتر باهنر، شهرداری و حضرت ولیعصر (عج) از معابر پرتردد منطقه به شمار می‌روند که به علت مراکز جاذب سفر، افراد با سنین مختلف و شرایط متفاوت از پیاده‌روهای آن استفاده می‌کنند به همین علت ایجاد پیاده‌روهای مناسب‌سازی شده و همسطح با سواره‌رو، در نقاطی که دارای گذرگاه عرضی عابر پیاده هستند از اولویت‌های اجرایی این معاونت است.
 
محمدیان تصریح کرد: عملیات سرپوشیده کردن نهرها و همسطح‌سازی آنها به معابر به وسیله پل‌های فلزی با دستگیره لوله‌ای، حذف بخشی از جداول پیاده‌رو جهت اتصال پیاده‌رو به سواره‌رو از طریق رمپ با شیب‌ مناسب از اقدامات اجرا شده در معابر پرتردد شهری بوده است.
 
 
 
معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه یک خاطرنشان کرد:‌ مکان‌های مناسب‌سازی شده معابر به علت وجود خط‌کشی مناسب،‌ تابلوهای ترافیکی و گذرگاه عابر پیاده شرایطی را فراهم می‌آورد تا عابرین و رانندگان با دقت و ایمنی بیشتر تردد داشته و از تصادفات احتمالی خودروها با عابرین پیاده کاسته شود.
 
 
انتهای پیام/

برچسب ها: معابر ، تهران ، معلولین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار