یک روانشناس گفت: رفتار و رابطه والدین با کودکانشان در معاشرتی بودن آنها نقش بسزایی ایفا می‌کند.

فائزه دشتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: نحوه برخورد والدین با دیگران می‌تواند، الگویی باشد برای نحوه رفتار فرزندان با دیگران چراکه در رفتار کودکان و نوجوانان وراثت و محیط تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: نوع رفتار و رابطه والدین با کودکانشان در رفتار آنها نقش بزرگی دارد اگر روابط پدر و مادر با کودکان دوستانه باشد کودکان این محبت را  جذب و به دوستان خود منتقل خواهند کرد، کودکی که از والدین محبت دریافت می‌کند ممکن است فردی بسیار مهربان و معاشرتی می‌شود.
دشتی تصریح کرد: همواره باید به این قضیه توجه داشت که کودکان را در شرایط مناسب به معاشرت بودن تشویق و آنها را راهنمایی کنیم تا بتوانند مانند همسالان خود در اجتماع رفتار کنند در این میان والدین نقش کلیدی در معاشرت بودن کودکان دارند.

این روانشناس درباره راه‌حلهای موثر در جهت یادگیری برای معاشرتی کردن کودکان اظهار داشت: باید شرایطی فراهم شود که کودکان معاشرتی شوند، نخستین قدم، خوش رفتاری با کودک و رفتار با مهربانی است تا روحیه‌ اجتماعی بودن در آنها به وجود آید.

وی خاطرنشان کرد: همه چیز از خانواده شروع می‌شود در واقع رفتار پدر  و مادر باعث می‌شود که کودک معاشرتی یا یک فرد خجالتی شود. در واقع کودکانی که خیلی معاشرتی هستند معمولاً از یک تربیت خوب برخوردار بوده‌اند، تربیتی که در آن پدر ومادرها به کودکان ارزش و احترام می‌گذارند و به نظر آنها توجه می‌کنند.


انتهای‌پیام/

برچسب ها: نقش ، رفتار ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار