در هفته سوم سال زراعی 93- 92نفوذ توده هوای سرد از عرض های شمالی به کشور سبب بارش باران در سواحل شمالی و بارش پراکنده در استان های اردبیل و شمال آذربایجان های غربی و شرقی و کاهش دما در سطح کشور شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ از سازمان هواشناسی کشور، در هفته سوم سال زراعی 93- 92 نفوذ توده هوای سرد از عرض های شمالی به کشور سبب بارش باران در سواحل شمالی و بارش پراکنده در استان های اردبیل و شمال آذربایجان های غربی و شرقی و کاهش دما در سطح کشور شده است.  
 
از ابتدای سال زراعی تاکنون میانگین ارتفاع بارش کشور به 2/3 میلیمتر می رسد که نسبت به میانگین چندین ساله 6درصد کاهش و نسبت به سال گذشته 129 درصد افزایش را نشان  می دهد. همچنین میانگین بارش سال گذشته کشور به 4/1 میلیمتر که 59 درصد کاهش نسبت به میانگین بلند مدت داشته است.
 
میانگین بارش استان های گیلان و مازندران بیش از 40 درصد میانگین بلند مدت افزایش داشته است.میانگین بارش استان گلستان بین 10 تا 40 درصد قرار گرفته است.میانگین بارش استان اردبیل معادل با میانگین بلند مدت می باشد.
 
میانگین بارش استان های سمنان، خراسان شمالی و آذربایجان غربی بین 30 تا 60 قرار می گیردمیانگین بارش استان های آذربایجان شرقی،کردستان، البرز، کرمانشاه، قزوین، زنجان، اصفهان، تهران، قم، همدان، یزد، چهار محال و بختیاری، خراسان رضوی، فارس، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، ایلام، خراسان جنوبی، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و خوزستان بین صفر تا 30 درصد واقع شده است.

برچسب ها: هوا ، زراعی ، میانگین ، خراسان ، بارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار