یک روانشناس گفت: خانواده‌های قاطع و آسان‌گیر که محبت زیادی به فرزندانشان دارند سازگاری بیشتری در نوجوانان ایجاد می‌کنند.

فولاد چتگ در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: الگوهای قاطع و آسان‌گیر که در آنها محبت زیادی نسبت به فرزندان اعمال می شود نقش بیشتری بر سازگاری نوجوانان دارند اما در خانواده‌های مستبد و بی‌توجه  و کم محبت سازگاری کمتری در فرزندان مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه حمایت و محبت والدین یکی از عوامل مهم تامین کننده بهداشت روانی فرزندان است افزود: به منظور کاهش انحرافات و بزهکاری‌های دوره نوجوانی توصیه می شود که والدین به جای فاصله گرفتن از نوجوان در جهت نزدیکتر شدن به او و ابراز محبت تلاش کنند و در صورت نزدیکی عاطفی والدین لازم نیست کنترل زیادی بر فرزندان صورت گیرد.

وی در پایان گفت: معرفی الگوهای کارآمد خانوادگی به والدین و تاثیر این الگوها بر سازگاری می‌توانند گامی مهم در کاهش مشکلات رفتاری و روانی نوجوانان باشد والدین از طریق سرمشق‌دهی راهنمایی تشویق و کمک‌رسانی، به تنظیم رفتاری و خودگردانی نوجوانان یاری می‌کنند این امر باید در برنامه‌های آموزش خانواده ملحوظ گردد.
 
انتهای‌پیام/
برچسب ها: روانی ، خانواده ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار