رئیس جمهور افغانستان در سخنانی تاکید کرد امضای موافقتنامه امنیتی و دفاعی میان افغانستان و امریکا زیربنای درستی برای امنیت و ثبات آینده افغانستان پایه ریزی می شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری شینهوا:دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد،حامد کرزی روز شنبه در دیدار با هیئت مشترک کنگره و سنای آمریکا به ریاست " کیلی آپوت"درباره پیمان امنیتی کابل ، واشنگتن نیز گفت: سیاست افغانستان در این خصوص روشن است، پیش شرط ها از جمله لزوم آغاز عملی روند صلح ، تامین صلح و ثبات و احترام به تمامیت ارضی افغانستان برای امضای این پیمان، همچنان پا بر جاست.

وی گفت: من باید اطمینان یابم که با امضای موافقتنامه امنیتی و دفاعی میان افغانستان و امریکا زیربنای درستی برای امنیت و ثبات آینده افغانستان پایه ریزی می شود.

کرزی در مورد آزادی زندانیان افغان از زندان بگرام نیز که پیش از این در اختیار نظامیان آمریکایی بود، گفت:این زندانیان بر اساس تصمیم ارگان های قضایی و امنیتی افغانستان به دلیل نبود اسناد و شواهدی برای اثبات جرم آنان، آزاد شدند.

بر اساس این گزارش در این دیدار که در کاخ ریاست جمهوری افغانستان انجام شد، هیئت آمریکایی امضای سریع پیمان امنیتی کابل- واشنگتن را خواستار شد و به لزوم تجدید نظر در تصمیم دولت افغانستان در خصوص آزادی شماری از زندانیان از زندان بگرام تاکید کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار