اردیبهشت ماه سال 1392 آبستن اخبار ادبی مهمی چون انتشار خاطرات آیت‌الله سید محمد خامنه‌ای، برادر بزرگ مقام معظم رهبری و خروج عموهای فیتیله‌ای از کتاب جامع الحکایات عطار بود.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران انتشار خاطرات آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای برادر بزرگ مقام معظم رهبری و جشن روز جهانی کتاب و حقوق مولفان در مقر سازمان یونسکو در بانکوک از وقایع مهم ادبیات ایران و جهان در اردیبهشت ماه سال 1392 به شمار می آید.  
 
بنابراین گزارش نمایش پازل شعر امروز به همت سید احمد حسینی و نشر نیماژ در نمایشگاه کتاب تهران و الزام استفاده از واژه‌های فارسی توسط مجری‌های برنامه‌های تلویزیونی از سوی حداد عادل برای سازمان صدا و سیما از وقایع دیگر ادبیات در دومین ماه سال گذشته به حساب می‌آید.  
 
گفتنی است که از وقایع دیگر مهم ادبی در اردیبهشت ماه سال 1392 می‌توان به قرارگیری نام هیلاری منتل نویسنده سرشناس انگلیسی در میان 100 شخصیت تاثیرگذار آمده در فهرست تایم برای سال 2013و اعطای جایزه نوآوری جشنواره ادبی لس آنجلس به مارگارت اتوود نویسنده سرشناس کانادایی اشاره کرد.  
 
لازم به ذکر است که آژانس ادبی حوا به عنوان یک موسسه فرهنگی فعال در بازارهای جهانی نشر در دومین ماه سال گذشته تعطیل شد.  
 
خاطر نشان می‌شود که گلایه یک شاعر از تغییر شعرش در زمان استقبال مردم اصفهانی از محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور وقت، ممنوعیت خروج بروشور و کاتالوگ در نمایشگاه کتاب، تقدیر از سمیر ارشدی استاد ایرانی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه کویت و اشکال زدایی از کتاب‌های مریم سلطان و عشق ممنوعه از اخبار مهم ادبی دیگر در اردیبهشت ماه سال 1392 به حساب می آید. 



انتهای پیام/اق

برچسب ها: حاشیه ، ادبیات ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار