رئيس شوراي حمل و نقل استان هرمزگان از جابه جايي 450 هزار مسافر از طريق سفرهاي دريايي، ريلي، هوايي و زميني از آغاز تعطيلات نوروز به استان هرمزگان خبر داد

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از وزارت راه و شهرسازي، رئيس شوراي حمل و نقل استان هرمزگان از جابه جايي 450 هزار مسافر از طريق سفرهاي دريايي، ريلي، هوايي و زميني از آغاز تعطيلات نوروز به استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي هرمزگان، فرشيد دستوان در مراسم استقبال از مسافرين نوروزي با بيان اينكه سفرهاي نوروزي از 25 اسفند ماه آغاز شده است، افزود: از اين تعداد 300 هزار مسافر وارد شهر بندرعباس شده اند.

وي با بيان اينكه 95 درصد مسافرت هاي دريايي كشور در استان هرمزگان انجام مي شود گفت: عمده اين سفرها به جزاير استان صورت مي گيرد كه اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان تمهيدات لازم در اين زمينه انديشيده است و مشكلي در جابه جايي مسافران وجود ندارد.

رئيس شوراي حمل و نقل استان هرمزگان و سرپرست اداره كل راه و شهرسازي با اشاره به جابه جايي 300 هزار مسافر از طريق بنادر مسافري هرمزگان گفت: اين جابه جايي ها مربوط به حمل مسافر و خودرو مي باشد.

فرشيد دستوان بيان داشت: در حوزه دريايي 5500 ظرفيت ايجاد شده است كه تا دو برابر قابل افزايش است.

وي همچنين به وضعيت حمل و نقلي هرمزگان اشاره كرد و گفت: هرمزگان به دليل دارا بوده حمل و نقل تركيبي، جابه جايي از همه تردد ها برخوردار است كه در اين راستا روزانه 5هزار نفر به وسيله اتوبوس، دو هزار نفر به وسيله  قطار، دو هزار نفر به وسيله هواپيما جابه جا شده اند.

دستوان همچنين گفت: عمده سفرها به هرمزگان به وسيله خودرو هاي شخصي صورت گرفته است.

سرپرست اداره كل راه و شهرسازي هرمزگان همچنين به حضور گشت راهداري در جاده ها اشاره كرد و گفت: در اين راستا 30 گروه تشكيل شده است. همچنين 13 اكيپ پشتيبان با 11 راهدار خانه ثابت و شش راهدارخانه موقت كار خدمات رساني را انجام مي دهند.

به گفته دستوان 250 هزار نفر از راهداران هرمزگاني با همكاري پليس راه مشغول خدمات رساني در 750 كيلومتر جاده استان مي باشند.

وي بيان داشت: راهداران در اين مدت وظايف از جمله نگهداري جاده ها، نصب و رفع عيب علائم راهننمايي و جاده اي، روان سازي ترافيك با حضور پليس، رفع مسدودي جاده اي به هنگام بارندگي و ... عنوان كرد.

 انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار