این گزارش به جنبه‌های پرورش شخصیت انسانی انسان می‌پردازد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، شخصیت را مجموعه‌ای از صفات باطن و ظاهر انسان تعریف کرده‌اند که برای هر انسان متفاوت است و انسان‌ها براساس آن متمایز می شوند.
صفات ظاهری همان زشتی و زیبایی و صفات ظاهری و جسمی است و صفات درونی و باطنی هم فهم و ادارک، هوش و وجدان و ... است.

در پرورش شخصیت افراد باید به ضوابط و اصولی توجه کرد زیرا علاوه بر رشد و پرورش ظاهر، تاکید بر پرورش مناسب باطن از جنبه‌های کمال و درست رشد است. برای پرورش شخصیت انسانی کودکان خود باید به جنبه‌های زیر تاکید کنیم:
اصل قبول کردن فرزند به عنوان عضوی مهم در خانواده و جامعه اصل حرمت‌گذاری به فرزندانمان زیرا از کرامت ذاتی است، محبت کردن متعادل به فرزند به گونه‌ای که خود را عزیز احساس کند، تاکید بر اصل تقویت استقلال به گونه ای که از کودکی برخی از کارهایش را مستقل انجام دهد، برآوردن نیازهای اساسی کودک به صورت متعادل، عادت دادن فرزند به رعایت عدالت و انصاف، پرورش دادن ویژگی بخشش، پرورش دادن روح قضاوت و داوری، عادت دادن تدریجی کودک به حق دوستی، نیکوکاری و خیراندیشی و دوری و پرهیز دادن او از ریا و خیانت و دروغگویی، پرهیز از اعلام نفرت و طرد فرزند و خودداری از تحقیر، دوری از درگیری زوجین در حضور کودک و پرهیز از وارد آوردن ضربه عاطفی به کودک.

با رعایت اصول بالا و ترویج آن در مدارس و جامعه می‌توان نسلی را پرورش داد که از لحاظ ویژگی‌های انسانی و شخصیتی باعث رشد و کمال جامعه شوند و زمانیکه افراد یک جامعه‌ از لحاظ فکری و ذهنی سالم باشند مسلماً جامعه نیز از ابعاد گوناگون دچار پیشرفت و ترقی می شود. گزارش از محمدرضا نظری

انتهای‌پیام/

برچسب ها: جنبه ، انسان ، پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار