بنادر مسافري هرمزگان اقداماتي براي تسهيل مسافرت‌هاي دريايي در استان هرمزگان انجام داده است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از وزارت راه و شهرسازي،  ميزباني بنادر مسافري هرمزگان از جمعيت انبوه ميهمانان نوروزي افزايش 20 درصدي ظرفيت صندلي ها، الحاق 2 فروند شناور مسافري و 2 فروند شناور ناجي و اضافه شدن 8 پست اسكله در بنادر شهيد حقاني بندرعباس و شهيد ذاكري قشم را از جمله اقدامات انجام شده براي تسهيل مسافرت هاي دريايي در استان هرمزگان است.

به گزارش روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان، "سيد علي استيري" معاون امور دريايي سازمان بنادر كشور و سرپرست اداره كل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان در حاشيه بازديد از بندر شهيد حقاني بندرعباس كه بزرگترين بندر مسافري كشور محسوب مي شود، گفت: امسال بيش از 90 فروند شناور و لندينگ كرافت جابجايي مسافر و خودرو را به جزاير استان هرمزگان برعهده دارند.

وي در ادامه سخنان خود افزايش 20 درصدي ظرفيت صندلي ها، الحاق 2 فروند شناور مسافري و 2 فروند شناور ناجي و اضافه شدن 8 پست اسكله در بنادر شهيد حقاني بندرعباس و شهيد ذاكري قشم را از جمله اقدامات انجام شده براي تسهيل مسافرت هاي دريايي در استان هرمزگان عنوان كرد.

معاون امور دريايي سازمان بنادر و دريانوردي كشور با اشاره به اينكه طرح نوروزي سال 93 از 25 اسفند گذشته آغاز شده و تا 15 فروردين جاري ادامه دارد، افزود: سفرهاي دريايي امسال در سه بخش ايمني مسيرهاي تردد، بنادر مسافري و شناورها انجام مي شود.

وي ظرفيت ناوگان مسافري دريايي هرمزگان را 7 هزار و 500 نفر صندلي اعلام كرد و با توصيه به مهمانان نوروزي جهت انتخاب بنادر مجاز، مسيرهاي مجاز و زمان مجاز جهت انجام سفرهاي دريايي افزود: مهمانان نوروزي حتماً از 9 بندر مسافري مجاز شامل شهيد حقاني در بندرعباس، شهيد ذاكري، پهل و لافت در جزيره قشم، بندرگاه هرمز، لنگه، كيش، چارك و آفتاب در منطقه غرب هرمزگان تردد نمايند.

استيري رعايت ايمني سفر و حفظ محيط زيست دريايي را از مهم ترين اولويت هاي سازمان بنادر و دريانوردي در اجراي طرح نوروزي 93 عنوان كرد و گفت: مردم به هيچ وجه در زمان اوج ترافيك و شلوغي جمعيت در بنادر مسافري ازدحام نكنند. همچنين، در هنگام سوار شدن به شناورها حتماً موارد توصيه شده از سوي خدمه شناورها را رعايت كنند.

وي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود به مسافران دريايي توصيه كرد حتماً در زمان حضور در شناورها جليقه نجات تعبيه شده در كنار صندلي ها را بر تن خود داشته باشند.
معاون امور دريايي سازمان بنادر و سرپرست اداره كل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان اضافه كرد: از سوي ديگر ميهمانان نوروزي در هنگام اقامت كردن در سواحل و حضور بر روي دريا بدون آنكه محيط زيست آلوده شود، از طبيعت زيباي سواحل و جزاير خليج فارس لذت ببرند.
لازم به ذكر است، ميهمانان نوروزي علاقه مند به سفرهاي دريايي هم اكنون مي توانند براي سفر به جزاير قشم و هرمز از بندر شهيد حقاني بندرعباس و براي سفر با خودرو به جزيره قشم از مسير دريايي بندر پهل- بندر لافت استفاده كنند. بنادر لنگه، چارك و آفتاب در غرب هرمزگان نيز براي سفر مسافر و خودرو به جزيره كيش آماده خدمات رساني به مسافران دريايي هستند.

يادآور مي شود، استان هرمزگان با ظرفيت جابجايي سالانه 15 ميليون مسافر و برخورداري از 10 بندر مسافري، 98 درصد سفرهاي دريايي كشور را پشتيباني مي كند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار