بارش در اکثر مناطق کشور به صورت باران و در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

محمد اصغری کارشناس هواشناسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: از امروز شنبه تا روز چهارشنبه در اکثر مناطق کشور شاهد بارش باران همراه با رعد و برق خواهیم بود که در ارتفاعات این بارش‌ها به صورت برف خواهد بود.  
 
وی تصریح کرد: شرایط جوی کشور براساس بررسی نقشه‌های پیشیابی هواشناسی تا روز چهارشنبه به شرح زیر است:
امروز شنبه بارش عمدتا به صورت باران همراه با رعد و برق که در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود و عمده بارش‌ها در استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، اردبیل، گلستان و گیلان در مناطق مرتفع به صورت برف و در سایر مناطق به صورت باران خواهد بود، ضمن آنکه در استان‌های یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، سمنان، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری و شمال هرمزگان امروز شاهد بارش باران خواهیم بود.  
 
اصغری ادامه داد:‌از نظر دما امروز شاهد کاهش 2 تا 4 درجه‌ای در نیمه شمالی و شرق سواحل خزر خواهیم بود.  
 
وی افزود: این روند برای روز یکشنبه نیز عمدتا به صورت بارش پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات همراه با بارش برف است که این موضوع شامل  استان‌های یزد، گلستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان خراسان رضوی است ضمن آنکه از نظر دما شاهد افزایش 4 تا 6 درجه‌ای دما در نیمه شمالی و افزایش 2 تا 4 درجه‌ای دما در نیمه جنوبی و مرکز کشور خواهیم بود.
 
این کارشناس هواشناسی تصریح کرد:‌در روز دوشنبه نیز شاهد بارش پراکنده باران و وزش باد در استان‌های خراسان شمالی و رضوی خواهیم بود که از نظر دما نیز شاهد افزایش 4 تا 5 درجه‌ای دما در کشور هستیم.  
 
اما روز سه‌شنبه با تداوم بارش پراکنده و وزش باد شاهد بارش باران در استان‌های فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر خواهیم بود ضمن آنکه از نظر دما شاهد افزایش 3 تا 5 درجه‌ای در شمال شرق کشور هستیم.  
 
وی در پایان گفت: در روز چهارشنبه شاهد تداوم بارش پراکنده باران در استان‌های فارس، کرمان، هرمزگان و بوشهر همراه با افزایش 2 تا 4 درجه دما در شمال شرق کشور هستیم که این روند تا آخر هفته به همین روال باقی است.  
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: اصغری ، آب ، هوا ، نقشه ، بارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار