شرکت هاي خودروسازي معتبر جهان در نظر دارند به منظور کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگي هوا، از آلومنيوم در ساخت خودروهاي خود استفاده کنند که در مقايسه با خودرو هاي که با آهن ساخته مي شوند سه برابر سبک ترند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛شبکه پنجم تلويزيون فرانسه در گزارشي درباره افزايش استفاده از آلومنيوم در صنايع خودروسازي جهان اعلام کرد آلومنيوم فلزي است که بعد از آهن بيشترين استفاده را در جهان دارد. با توجه به سبکي و ديگر ويژگي هاي مثبت آلومنيوم، صنايع خودروسازي جهان در نظر دارند بيشتر از اين فلز در محصولات خود استفاده کنند.

شرکت هاي خودروسازي جنرال موتورز و فورد در آمريکا در نظر دارند در ساخت خودروي هاي پيکاپ از آلومنيوم بيشتر از استفاده کنند. در اروپا نيز شرکت هاي ب ام دبليو ، مرسدس بنز و آئودي از قبل در ساخت خودروهاي خود از آلومنيوم استفاده مي کردند و اين روند همچنان ادامه دارد. در اروپا به موجب قوانين ناظر بر رعايت محيط زيست ، شرکت هاي خودروسازي مجبورند براي کاهش مصرف سوخت و کاهش گاز کربنيک خودروهاي سبک تري بسازند. 

بر اساس اين گزارش خودروهايي که با آلومنيوم ساخته مي شوند معمولا سه برابر از خودروهاي که با آهن ساخته مي شوند سبک تر هستند.

در همين راستا، چين در سال 2012 با توليد 45 درصد کل آلومنيوم جهان جايگاه نخست را از نظر توليد اين فلز در جهان را به خود اختصاص داد. روسيه نيز با 10 درصد توليد آلومنيوم جهان از اين نظر در رتبه دوم جهان قرار گرفت. اروپا نيز با توليد 9 درصد آلومنيوم جهان در رتبه سوم جهان قرار مي گيرد.

با توجه به افزايش تقاضا براي اين فلز، شرکت هاي توليد کننده آلومنيوم در جهان در نظر دارند امسال توليدات خود را افزايش دهند. به طوري که شرکت روسال روسيه پيش بيني کرده است درسال 2014 توليد خود را شش درصد افزايش دهد که اگر اين موفق به انجام اين کار شود، توليد آلومنيوم اين شرکت امسال به 50 ميليون تن خواهد رسيد.

برچسب ها: خودرو ، صنایع ، فلز ، محصول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار