مدیرکل گمرکات استان اردبیل گفت: میزان صادرات سیب‌زمینی از گمرکات استان اردبیل بیش از 69 درصد از نظر وزن کاهش یافته است.

 
 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ علی‌اصغر عباس‌زاده افزود: اگر افت 50 درصدی صادرات استان اردبیل را تحلیل کنیم، درمی‌‌یابیم که این افت مربوط به کاهش صادرات سیب‌زمینی به ویژه در پاییز امسال است که به شدت رقم صادراتی ما از نظر وزن کاهش یافته است.

وی با قدردانی از تلاش یک ساله کمیسیون تجارت، بازرگانی و امور گمرکی اتاق اردبیل در همسویی با دیگر دستگاه‌ها برای کاستن از موانع توسعه و رونق صادرات گفت: به نظر می‌رسد در سال آینده باید این ارتباط و تعامل تنگاتنگ انجام شود، چرا که اداره کل گمرکات استان اردبیل با کنار گذاشتن بخشنامه‌های زاید و من درآوردی سعی می‌کند تا به رونق تجارت و صادرات خارجی کمک کند.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل افزود: ما در نیمه دوم سال با احصای قوانین و مقرارت زاید و مزاحم بر سر راه صادرات سعی کردیم تا فعالیت‌های تجار و بازرگانان را تسهیل کرده و انسجام بخشیم به طوری که همچنان نیازمند یک روند تسهیل‌گر در این حوزه هستیم تا موانع و مشکلات در این حوزه برطرف شود.

عباس‌زاده خاطرنشان کرد: به رغم کاهش صادرات استان اردبیل به نصف آمار تجارت خارجی ما و تراز تجاری مثبت است، به طوری که صادرات ما همچنان از واردات پیشی گرفته است.

وی عمده کالاهای وارداتی را مواد اولیه واحدهای تولیدی و صنعتی عنوان کرد و گفت: دلیل اصلی افت 50 درصدی صادرات کاهش صادرات سیب‌زمینی در سال جاری بود، به طوری که 69 درصد روند نزولی را در این حوزه شاهد بودیم  /س

 
برچسب ها: سیب ، زمینی ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.