وزارت امورخارجه آمریکا و فرانسه و سخنگوی صدراعظم آلمان به فیلتر شدن توئیتر در ترکیه واکنش نشان دادند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛به نقل از خبرگزاری فرانسه:وزارت امورخارجه فرانسه روز جمعه در بیانیه ای تصمیم دولت ترکیه برای فیلتر کردن "توئیتر" را در تناقض با آزادی بیان دانست.
 
سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا هم در سخنانی فیلتر شدن توئیتر در ترکیه را محکوم کرد.

همچنین سخنگوی صدراعظم آلمان روز جمعه گفت:چیزهایی که از ترکیه به گوش می رسد با برداشت و تعبیری که ما در آلمان از آزادی بیان داریم هماهنگی و مطابقت ندارد. مسدود کردن هرگونه شبکه ارتباطی در تضاد با آزادی بیان است.

پیش از این هم "عبدالله گل" رئیس جمهور ترکیه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:‌ممنوعیت کامل شبکه های اجتماعی موضوعی نیست که بتوان با آن موافقت کرد.

وی افزود : بارها خاطر نشان کرده ام که اکنون فناوری ارتباطات به نقطه ای رسیده است که شبکه های اجتماعی مانند توئیتر را که در همه جهان از آن استفاده می شود ، نمی توان کاملا مسدود کرد.

گفتنی ات صبح امروز پس از گذشت چند ساعت از اقدام افراد ناشناس به نصب تعدادی نوار صوتی در پایگاه اینترنتی توئیتر درباره دست داشتن رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه درفساد مالی،حکومت این کشور این پایگاه اینترنتی را فیلتر کرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۲۹ ۰۱ فروردين ۱۳۹۳
گروه 1+5ذاتا فضول می باشند اگرواقعا دنبال ازادی بیان هستید که نیستید راجع به هوکاست هم ازادی بدهید ماندم که چرا دماغتان دراز نمی شود
آخرین اخبار