پیشگیری از معلولیت‌های دوره سالمندی یکی از برنامه‌های جدید سازمان بهزیستی در سال 92 بوده است.

رضا زاده معاونت امور پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: پیشگیری از معلولیت‌های دوره سالمندی یکی از برنامه‌های جدید سازمان بهزیستی در سال 92 بوده که با برنامه‌ریزی و آماده کردن بستری مناسب می‌توان آن را در سال 93 در اغلب استان‌ها به مرحله اجرا درآورد.
 
وی به پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از انفجار اشاره نمود و افزود: این طرح در استان‌های مرزی کشور که درگیر جنگ تحمیلی بوده‌اند انجام می شود و با آموزش و آگاه‌سازی افراد در این زمینه می‌توان تا حد بالایی از معلولیت‌های ناشی از انفجار میم در این مناطق جلوگیری نمود.
 
رضازاده ادامه داد: آموزش مشاوره ژنتیک به پزشکان مجرب و اهدای گواهینامه به آنها می‌توان این امکان را به آنان داده تا با مشاوره ژنتیک در مطب‌های خود زیر نظر بهزیستی به افرادی که در معرض بیماری‌های ژنتیکی هستند (کسانی که قصد بچه‌دار شدن داشته و در خانواده‌های خود سابقه معلولیت دارند) تا حد بالایی از معلولیت‌های ناشی از این بیماری‌ها جلوگیری نمایند.
 
وی خاطرنشان کرد: انجام غربالگری در مراکز پیشگیری از معلولیت‌ها یکی دیگر از اقدامات بهزیستی در سال 92 بوده که با دو شیوه غربالگری شنوایی و تنبلی چشم انجام شده است.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار