صابون آلودگی فیزیکی، و چربی‌ها و چرم‌ها را به همراه آب راحت تر پاک می‌کند ولی در صورتیکه‌ آب در دسترس نباشد برای برطرف کردن آلودگی‌ها می‌توانیم از ژل ضد عفونی کننده استفاده کنیم.

آرمان نصرالهی‌ متخصص دارو سازی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  صابون آلودگی فیزیکی و چربی‌ها، جرم‌ها را راحت تر پاک می‌کند و می‌توان ذره را توسط آب از سطح آلوده برطرف کرد ولی نمی‌توانیم برای جدا سازی اجرام فیزیکی از ژن ضد عفونی استفاده کنیم.
 
وی اظهار داشت:  فرمول ساختاری ژل ضد عفونی کننده ،الکل است و مقداری هم ژل در ساخت آن بکار رفته است كه از ماده تمیز کننده اتانول‌ الکل‌ 70 درجه یا 60 درجه استفاده می‌شود این فرمول عاملی ضد میکروب‌ است که باکتری و غشاء دیواره‌ باکتری را از بین می‌برد ولی نمی‌تواند جرم فیزیکی را جدا کند.
 
نصرالهی‌ از برند‌ها علاوه بر ترکیباتی که گفته شد از موادی که نرم کننده دارند مثل گلیسرین‌ استفاده می‌کنند و برای برطرف کردن بوی تند الکل‌ از اسانس‌ها هم استفاده می‌کنند. در برخی از محصولات از این خانواده، این ترکیبات را به بافت کشانی آغشته می‌کنند که فاقد ژل است و دارای اتانول بیشتر  به همراه اسانس در برخی موارد است که در رستوران‌ها ، هواپیما‌ها و در تزریقات از آن استفاده می کنند.


انتهای پیام/
برچسب ها: ژل ، سفر ، ضدعفونی ، بهداشتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار