مسافرت با کودکان و نوزادان چه در مدت زمان کوتاه و یا طولانی در وسایل نقلیه نیازمند به تمهیدات خاصی دارد که باید والدین آن‌ها را در نظر بگیرند.

پارسا یوسفی متخصص کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: مسافرت با نوزاد چه در مدت زمان کوتاه یا طولانی مدت نیاز به تمهیدات خاصی دارد.  
 
وی افزود: یکی از مشکلات والدین در حین سفر چگونگی مراقبت از نوزاد در سفرهای گوناگون اعم از سفر با هواپیما یا اتومبیل و سایر وسایل نقلیه است.اگر مسافرت شما هوایی است، با پزشک کودک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید، پرواز برای او مضر نیست.  
 
وي گفت: اغلب کودکان سالم مشکلی برای مسافرت‌های هوایی ندارند. برای جلوگیری از گوش دردهای کودک در مسافرت‌های هوایی که در نتیجه تغییرات فشار هوا ایجاد می‌شود، نوزادان باید در زمان نشست و برخاست هواپیما در حال مکیدن شیشه شیر باشند، بنابراین سعی کنید برنامه تغذیه او را براساس برخاستن و یا فرودآمدن هواپیما باشد و اگر کودک از پستانک استفاده می‌کند به او بدهید تا دچار گوش درد نشود.  
 
این متخصص در مورد سفر با اتومبیل گفت: در آغوش گرفتن نوزاد در حالیکه در صندلی جلو یا عقب ماشین نشسته‌اید، غیرقانونی است. امن‌ترین جا برای کودکتان در ماشین، صندلی مخصوص کودک یا قنداق فرنگی سرپوش دار که با نوارهای خاصی از کودک محافظت می‌کند، است.  
 
وي تصريح كرد: اگر اتومبیلتان مجهز به کیسه هواست، هرگز کودکتان را روی صندلی جلو ننشانید، به این خاطر که در صورت بادشدن کیسه هوا، خطر خفگی نوزاد وجود دارد.  
 
یوسفی در مورد سفر با وسایل نقلیه عمومی گفت: در وسایل نقلیه زمینی زمان تهیه بلیط و رزرو صندلی این نکات را به خاطر داشته باشید، صندلی‌های جلو را رزرو کنید تا هم جلوی پایتان باز باشد، تا جای بیشتری برای دراز کردن پای خود داشته باشید و هم بتوانید وسایل و کیف کودک خود را نزدیک دست خود جای دهید تا در صورت لزوم راحت بتوانید از آن استفاده کنید.  
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار