سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت براساس برنامه زمانی که دولت روسیه به دوما ارائه کرده است منطقه کریمه تا ژانویه 2015 به طور رسمی به روسیه می پیوندد.

 به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، لاوروف در سخنرانی خود در دوما پس از ارائه پیش نویس توافق روسیه و کریمه برای پیوستن این منطقه و سواستوپول به روسیه گفت براساس این توافقنامه، جمهوری کریمه و شهر سواستوپول به فدراسیون روسیه خواهند پیوست. 

وی گفت این توافقنامه تضمین خواهد کرد همه ساکنان کریمه و سواستوپول بتوانند زبان خود را حفظ کنند و همه مردم کریمه قادر خواهند بود ملیت روس دریافت کنند این بدان معناست که شایسته همه امتیازات اتباع روسیه خواهند بود. این توافق شامل یک دوره انتقالی تا اول ژانویه 2015 خواهد بود که به معنای استقرار دولتی جدید و چارچوب قانونی پیوستن کریمه به روسیه خواهد بود. در حال حاضر پیشنهاد می کنم دوما پیش نویس این توافق را مورد ملاحظه قرار دهد و از طرف رییس جمهور روسیه پیشنهاد می کنم که پارلمان روسیه قانون فدرال پیوستن سواستوپول و کریمه را به روسیه را مد نظر قرار دهد و این توافقنامه را تصویب کند. این نقطه عطفی در زندگی مردم کریمه و مردم روسیه خواهد بود. این رویداد به طور قطع موجب تقویت رونق اقتصادی دو طرف خواهد شد و مطابق با منافع ملی روسیه است. 

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار