مدیر کل شیلات فارس گفت: پرورش دهنده ماهیان زینتی شیرازی در مسابقات بین المللی آکوافر مالزی خوش درخشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ سید رضا سعادت ادامه داد: سید عبدالوهاب مومنی در این مسابقات که با حضور 370 پرورش دهنده ماهیان زینتی از سراسر دنیا برگزار شد، یک نشان طلا و یک نشان نقره کسب کرد .

  وی افزود: این پرورش دهنده موفق مطالعات خود را بر گونه ای خاص از ماهیان زینتی با نام دیسکوس  (Discus) متمرکز کرده است .

مومنی ، پرورش دهنده ماهیان زینتی شیرازی نیز بیان کرد: این ماهی که به ملکه زیبای آب شیرین شهرت دارد، بومی منطقه رودخانه آمازون است و امروزه در آکواریوم‌های خانگی و عمومی نگهداری می‌شود. ظاهر قرص‌مانند (دیسک مانند) این ماهی دلیل اصلی نامگذاری آن است .

وی ادامه داد: در مسابقات آکوافر مالزی با در نظر گرفتن ملاک هایی نظیر گرد بودن بدن ماهی، رنگ، آب شش ها، نوع چشم ها و ... ماهیان برتر انتخاب شدند .

مومنی با اشاره به اینکه پرورش و تکثیر این ماهی زیبا در شرایط خاص امکان پذیر است، افزود: برای تکثیر این ماهی که پیش از در کشور پرورش داده نمی شد، علیرغم همه سختی ها و مشکلات، اقدام به مولد سازی کردیم .

وی گفت: با تلاش بسیار موفق به بومی کردن تکنولوژی پرورش ماهی دیسکوس وارتقا نژاد این ماهی شدیم تا جایی که در حال حاضر سالانه یکصد هزار ماهی دیسکوس تولید می کنیم .

مومنی گفت: ماهیان تولیدی ما علاوه بر استانهای مختلف کشور به کشورهای امارات متحده عربی، قطر، عراق، افغانستان، تاجیکستان و آذربایجان نیز صادر می شود .

عبدالوهاب مومنی در سال 89 دو نشان طلا از مسابقات آکوافر مالزی، سال 91 سه نشان نقره در مسابقات دیسکوس مالزی، اردیبهشت 92 یک نشان طلا از مسابقات بین المللی سنگاپور و شهریور 92 نیز یک نشان نقره از مسابقات بین المللی ایتالیا دریافت کرد./س

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.