تيم ملی فوتبال اسپانیا کشور اسپانیا در میادین فوتبال حضور میابد. این تیم قهرمان یورو ۱۹۶۴، یورو ۲۰۰۸، جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی و یورو ۲۰۱۲ شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تيم ملی فوتبال اسپانیا کشور اسپانیا در میادین فوتبال حضور میابد. این تیم قهرمان یورو ۱۹۶۴، یورو ۲۰۰۸، جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی و یورو ۲۰۱۲ شده است. سرمربی فعلی اسپانیا ویسنته دل بوسکه است که با اسپانیا قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی و یورو ۲۰۱۲ شده است. به تازگی تیم ملی فوتبال اسپانیا به "خشم سرخ" لقب گرفته است.
 
اسپانیا قهرمان جهان و اروپا، پس از قهرمانی در یورو ۲۰۰۸، جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی و یورو ۲۰۱۲، تبدیل به تنها تیم اروپایی شده است که قهرمان پی در پی سه جام بین‌المللی شده است. در ژوئیه ۲۰۰۸، اسپانیا برای اولین بار در رده بندی فیفا به صدر جدول صعود کرد. اسپانیا بین نوامبر ۲۰۰۶ و ژوئن ۲۰۰۹، ۳۵ بازی را نباخت تا این که از برزیل شکست خورد.


افتخارات

تیم ملی اسپانیا سه بار در جام ملت‌های اروپا ۱۹۶۴، جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۸ و جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۲ به مقام قهرمانی رسیده است. این تیم در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ برای نخستین بار به فینال جام جهانی راه یافت و قهرمان شد.

جام جهانی ۲۰۱۰

تیم ملی فوتبال اسپانیا در جام جهانی 2010 با تیم های سوئیس شیلی و هندوراس همگروه شد.اسپانیا به عنوان تیم اول صعود کرد و در مرحله ی بعد روبه روی پرتغال قرار گرفت.در یک چهارم نهایی مقابل پاراگوئه به برتری رسید و در نیمه نهایی با گل پویول مقابل المان به فینال راه یافت.سپس در فینال مقابل هلند در وقت اضافه با گل آندرس اینیستا به برتری رسید و قهرمان شد و جام را از ایتالیا گرفت.این نخستین قهرمانی اسپانیا در جام جهانی بود.

تیم ملی فوتبال انگلستان انگلستان یکی از هشت کشوری است که قهرمان جام جهانی فوتبال شده‌اند، این افتخار در سال ۱۹۶۶ که میزبانی هم بر عهدهٔ انگلستان بود برای این تیم به دست آمد. بعد از آن بهترین نمایش انگلستان در جام جهانی ۱۹۹۰ بود، که در نیمه نهایی در ضربات پنالتی بازی را به آلمان غربی واگذار کردند. ورزشگاه خانگی انگلستان، ورزشگاه ویمبلی در لندن است.



رقیب سنتی انگلستان تیم ملی فوتبال اسکاتلند است. رقابت فوتبال بین انگلستان و اسکاتلند از دهه ۱۸۷۰ میلادی آغاز شد اما از دهه ۱۹۸۰ با پایان یافتن بازی های پشت سر هم این دو تیم، رقابت انگلستان با تیم های دیگر مانند آرژانتین و آلمان پررنگ تر شده است. در حال حاضر سرمربی این تیم روی هاجسون است که پس از برکناری فابیو کاپلو به این سمت نائل آمده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۳۰ ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
بازیکنانش خیلی خیلی خوب هستند
آخرین اخبار