معاون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت اگر فلسطینیان بیشتری آزاد شوند، استعفاء خواهم کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ، به نوشته شماره امروز روزنامه هاآرتص در اینترنت، « دَنی دانون» معاون وزیر دفاع اسراییل روز چهارشنبه گفت اگر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل با آزادی زندانیان فلسطینی در تاریخ بیست و هشتم ماه مارس موافقت کند، وی از سمت خود استعفاء خواهد کرد. دانون که عضو حزب راستگرای لیکود است با ارسال نامه ای به نتانیاهو، به او در این باره هشدار داد. چهارمین و آخرین مرحله از آزادسازی زندانیان فلسطینی در واقع بخشی از مذاکرات در راستای دستیابی به چارچوب توافقی برای فیصله دادن به مناقشه اسراییل و فلسطینیان است. هدایت تلاش ها برای پیشبرد این مذاکرات را نیز جان کری وزیر امور خارجه آمریکا بر عهده دارد. محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز روز دوشنبه در دیدار با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید گفته بود وی انتظار دارد، اسراییل به وعده خود برای آزادی زندانیان عمل کند. تزیپی لیونی، وزیر دادگستری اسراییل روز سه شنبه گفت آزادی زندانیان فلسطینی، مشروط به حصول توافق بر سر چارچوب ها خواهد بود. 

دَنی دانون گفت:‌ « ابومازن در چند هفته گذشته، رنگ واقعی خود را نشان داد و روشن است که این مذاکرات به هیچ نتیجه ای نمی رسد. من حاضر نیستم به فعالیت در دولتی ادامه دهم که تروریست ها را در ازای رؤیاپردازی های لیونی، آزاد می کند. ساده لوحی ما برایِ نشاندن لبخند بر چهره لیونی و صائب عریقات (مذاکره کننده ارشد فلسطینی) نیز اندازه دارد. اگر این قوه مجریه به چشم پوشی و برداشتن گام های بیشتر برای آزادی زندانیان روی آورد، من دیگر عضوی از دولت نخواهم بود. روزی که یک قاتل فلسطینی دیگر برای نخستین بار گام به بیرون از زندان بگذارد، نامه استعفای خود را می فرستم و رسماً از سمت خود به عنوان معاون وزیر دفاع اسراییل استعفاء خواهم کرد». 

مشاوران حزب لیکود احتمال می دهند که اقدام دانون، شگردی برای تقویت جایگاه او در آستانه مناظره با نتانیاهو در نشست آتی حزب لیکود است. این نشست قرار است سه روز بعد از زمانِ برنامه ریزی شده برای آزادی زندانیان فلسطینی، برگزار شود. یکی از اعضای حزب لیکود گفت: «بعید است که نتانیاهو به این تهدیدها اهمیت دهد. او برای دانون چندان اهمیتی قائل نیست و بیشتر این شغل را به او داده است تا دهانش را ببندد و از ایجاد دردسرهای دانون در ستاد (انتخاباتی) حزب لیکود جلوگیری کند. اقدام اخیر دانون نیز با هدف آسیب زدن به نتانیاهو در آستانه برگزاری نشست لیکود است تا دانون بتواند حمایت های لازم را در دو زمینه به دست آورد: نخستین آنها بحث طرح جان کری و دیگری تجزیه حزب لیکود است».


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار