63 پروژه مشترک ENIAC که از طریق 9 فراخوان آزاد و رقابتی برای ارائه طرح‌های تحقیق و توسعه در حوزه نانوالکترونیک انتخاب شده بودند، با اعتباری بالغ بر 2.86 میلیارد یورو آغاز به کار کردند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، 63 پروژه مشترک (ENIAC ) برنامه فناوری مشترک در حوزه نانو الکترونیک که از طریق 9 فراخوان آزاد و رقابتی برای ارائه طرح‌های تحقیق و توسعه در حوزه نانوالکترونیک انتخاب شده بودند، با اعتباری بالغ بر 2.86 میلیارد یورو آغاز به کار کردند. 490 میلیون یورو از اعتبار پروژه‌های مذکور توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا و 444 میلیون یورو نیز توسط همکاران پروژه مذکور، تامین می‌شود.   
 
برنامه ENIAC که در سال 2008 میلادی آغاز شده است، یک پیشگامی فناوری مشترک در حوزه نانوالکترونیک محسوب می‌شود که در قالب برنامه ویژه(Cooperation) ، در برنامه هفتم توسعه تحقیقات و فناوری (FP7) اتحادیه اروپا انجام می‌گردد. سال 2013 میلادی، آخرین سال حمایت‌های مالی برنامه مذکور در حوزه نانوالکترونیک محسوب می‌شد. برنامه ENIAC از طریق سه طرح، تامین مالی می‌شود: بخش خصوصی، اعضای ENIAC که نمایندگان 22 کشور عضو کمیسیون اروپا هستند و 4 کشوری که عضو اتحادیه اروپا نیستند.
 
محققان ENIAC  می گویند به طور موفقیت‌آمیزی مي توان یک چارچوب و روش عملیاتی‌ ارائه نمود که در قالب آن تمام اکوسیستم نانوالکترونیک می‌توانست در هدف مشترک افزایش سرمایه‌گذاری دراین فناوری توانمندساز کلیدی (KET) با اثرات راهبردی و نظام‌مند غیرموازی مشارکت نمایند. سازمان‌های همکار این برنامه شامل24 درصد شرکت‌های بزرگ، 45 درصد شرکت‌های کوچک و متوسط، و نیز 31 درصد دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی بوده‌اند.
 
ENIAC مصمم به پیگیری انجام تمامی پروژه‌های آغاز شده خود است تا آنها را به برنامه مشترک ARTEMIS و برنامه EPoSS که پیش‌بینی می‌شود برای دوره زمانی 2014 تا 2020 انجام شوند، متصل نماید.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار